لباس سنتی خطه غرب پر از مفهوم و نماد است

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت و تاثیر لباس سنتی در حوزه فرهنگ و هنر گفت: لباس سنتی خطه غرب سرشار از مفهوم، زیبایی و نماد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز دوشنبه _ بیست و سوم بهمن _ در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری لباس سنتی در عرصه فرهنگ و هنر، اظهار کرد: تک تک تار و پودهای لباس سنتی ایران و خصوصاً خطه غرب پر از اصالت، مفهوم، زیبایی و حکمت است.

وی افزود: بخشی از جامعه ما یک مقدار از این اتفاقات و تنوع خوب در لباس‌های سنتی دور شدند که همیاری و همدلی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را می‌طلبد به علاوه طراحان حوزه مد و لباس باید در این حوزه تلاش کنند تا به ذائقه‌های خوب خود برسیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه باید گفت کرمانشاه جز استان‌های برتر در حوزه موسیقی نواحی شناخته شد و توسط وزیر نیز تقدیر و تجلیل شد.

وی خاطرنشان کرد: کسب این جایگاه ارزشمند به دنبال تلاش مدیران گذشته و همراهان و اصحاب فرهنگ و هنر در کرمانشاه است.

جلالی ادامه داد: موسیقی کرمانشاه همواره درخشیده و در موسیقی سنتی داشته‌های خوبی داریم و قطعاً قطعات قابل قبولی را شاهد هستیم که پر از نماد و اصالت است.

وی با اشاره به لزوم تبلیغات و اطلاع‌رسانی در زمینه برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های هنری و فرهنگی ادامه داد: در فضای مجازی آنطور که شایسته است اطلاع‌رسانی نشده و با جایگاه مطلوب فاصله داریم و جلسات مختلفی را با صنوف مختلف از جمله اصحاب رسانه و شهرداری کرمانشاه در این راستا برگزار کردیم

کد خبر 727712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.