ارتقا و استانداردسازی مرکز داده شهرداری اراک

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک از ارتقا و استانداردسازی مرکز داده(اتاق سرور) این نهاد خبر داد.

ابوالفضل عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: به منظور ارتقا زیرساخت‌های الکترونیکی و هوشمندسازی شهر الکترونیک با هدف پاسخگویی سریع‌تر و دقیق‌تر به شهروندان، مرکز داده شهرداری اراک که به واسطه ذخیره سازی اطلاعات، بخش بسیار مهم و حساس مجموعه می‌باشد، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال استانداردسازی و مورد ارتقا قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهره برداری از فاز اول پروژه فیبر نوری را در راستای ارتباط بین ساختمان‌های اداری شهرداری آغاز کرده و در حال حاضر ارتباط ساختمان‌های آتش نشانی و منطقه دو با شهرداری مرکز برقرار و قابل بهره برداری است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک تصریح کرد: فاز دوم پروژه فیبر نوری شهرداری، همزمان با پروژه فیبر نوری خانگی(FTTH ) که وزارت ارتباطات با پیمانکاری شرکت ایرانسل آغاز کرده، در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: در این پروژه مشارکتی، ایستگاه‌های آتش نشانی و تمامی دوربین‌های پایش و نظارت تصویری سطح شهر اراک به شبکه اختصاصی فیبر نوری شهرداری متصل می‌شود تا سطح با کیفیت تری از خدمات ارائه شود.

عسگری گفت: در سال جاری پروژه بازسازی کامل اتاق سرور یا همان مرکز داده شهرداری مطابق با استانداردهای جدیدتر و مجهز به سیستم اعلام حریق اجرایی شده است.

وی ادامه داد: همچنین سه دستگاه از سرورهای نسل ۱۱ که ارتباط شبکه آن بر بستر فیبر است در این مرکز بر مدار اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک تاکید کرد: استانداردسازی و بالا بردن سطح کیفیت اتاق سرور و مرکز داده شهرداری با هدف ارائه خدمات بهتر و افزایش سرعت و کیفیت خدمات در مجموعه شهرداری اراک، عملیاتی شده است.

وی با اشاره به آماده سازی زیرساخت دوربین‌های اماکن شهرداری، گفت: آماده سازی زیرساخت و تجهیز مرکز پایش چند منظوره اماکن شهرداری از دیگر اقدامات سازمان می‌باشد که طی روزهای اخیر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

کد خبر 727686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.