سینمای بومی قم در حوزه دفاع مقدس تقویت شود

سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم گفت: یکی از اتفاقات خوب جشنواره فجر نمایش فیلم سینمایی «مجنون» با موضوع شهید زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) بود و امیدواریم در سال‌های آتی جشنواره هم فیلم‌های دیگری از شهدای قم، تولید شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد در حاشیه برگزاری چهل‌ودو مین جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با قدردانی از عوامل برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره با استقبال خوب علاقه‌مندان در استان قم به شور و نشاط برنامه‌های دهه فجر افزوده است.

وی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوب جشنواره فجر نمایش فیلم سینمایی «مجنون» با موضوع شهید زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) بود که جشنواره را برای قمی‌ها از ادوار پیشین متمایز می‌کرد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم افزود: امیدواریم در سال‌های آتی جشنواره، هم فیلم‌های دیگری از شهدای قم به نمایش درآید و هم سینماهای بیشتری برای نمایش همه فیلم‌ها اختصاص پیدا کند.

طباطبایی‌نژاد در ادامه یکی از رسالت‌های سینما را انتقال واقعیات به مخاطبان عنوان کرد و گفت: بسیاری از ما از زلزله بم شنیده بودیم اما تلخی این رویداد مهیب را روی پرده سینما در فیلم «احمد» دیدیم و در عین حال مدیریت و رهبری شهید کاظمی در ۱۸ ساعت ابتدایی این رویداد تلخ به تصویر کشیده شده بود که تلخی زیاد این حادثه را تا حدی متوازن می‌کرد.

وی با بیان اینکه صرف فیلم تلخ ساختن هنر نیست، افزود: فیلم «احمد» قطعاً از آثاری بوده که به سختی تولید شده اما کارگردان به خوبی از پس کار برآمده بود و برای مخاطب عام جذاب است، در عین حال که مخاطب خاص انتقاداتی نیز خواهد داشت و هم‌رزمان و دوستان حاج احمد کاظمی بهتر می‌توانند درباره این فیلم و شخصیتی که از حاج احمد به تصویر کشیده شده بود، قضاوت کنند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در طول ۴۵ سال گذشته دوران انقلاب وقایع مهمی داشتیم که می‌تواند موضوع فیلمسازی اهالی سینما شود.

کد خبر 727664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.