گلستان تا پنجشنبه آفتابی است/ برف و کولاک مهمان هفته آینده استان

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای گلستان تا پایان هفته، گفت: از روز جمعه با ورود سامانه سرد و بارشی ضمن کاهش محسوس دما، هوای استان برفی و بارانی خواهد شد.

امان محمد کمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلستان با بیان اینکه سامانه کم‌فشار حرارتی وارد استان شده است، اظهار کرد: با ورود این سامانه حرارتی به منطقه و جریانات گرم جنوبی، دمای هوای استان تا ۳۲ درجه افزایش پیدا می‌کند.

وی ضمن پیش‌بینی افزایش ۲۸ تا ۳۲ درجه‌ای دمای استان از روز سه‌شنبه، گفت: به همراه این موج گرما شاهد وزش باد نسبتاً شدید گرم به خصوص در نواحی کوهستانی و جنگلی و نواحی مستعد گرد و غبار و کاهش نسبی رطوبت خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی گلستان با اعلام این مطلب که این شرایط آب و هوایی تا پایان روز پنجشنبه ادامه دارد، افزود: در این مدت احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع خواهد بود.

وی به فعالان حوزه کشاورزی توصیه کرد تا نسبت به تنظیم دمای مرغداری و گلخانه‌ها هشیار باشند.

کمالی خواستار دقت بیشتر گردشگران در طبیعت به جهت روشن کردن آتش شد و گفت: بهتر است تا افراد پیش از خروج از تفرجگاه‌های جنگلی از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی از نفوذ سامانه سرد و بارشی از روز جمعه به استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با کاهش محسوس دما احتمال ریزش برف و باران، وقوع یخبندان و کولاک در نواحی کوهستانی و سردسیر، مه غلیظ، رگبار و رعد و برق و ورزش باد شدید دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گلستان زمان خروج این سامانه از استان را دوشنبه سی‌ام بهمن اعلام کرد و افزود: در این مدت احتمال آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه محورهای کوهستانی، احتمال خسارت به محصولات باغی و زراعی و آسیب به برخی سازه‌های وجود دارد.

وی خواستار احتیاط رانندگان در تردد جاده‌ای در هنگام بارندگی و برف شد و اضافه کرد: تنظیم دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها، مدیریت مصرف انرژی در این مدت ضروری است.

کمالی در خاتمه تاکید کرد: کوهنوردان در روزهای برف و کولاک از فعالیت‌های ورزشی خودداری کنند و همچنین گلستانی‌ها از سفرهای غیر ضروری جهت ایمنی بیشتر بپرهیزند.

کد خبر 727627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.