مراسم چهلم شهدای کرمان در بیرجند برگزار می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مراسم چهلم شهدای کرمان، پنجشنبه، هفته جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، سیدمحمدرضا طالبی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم بهمن_ در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، اظهار کرد: مراسم چهلمین روز شهادت شهدای کرمان، پنجشنبه، بیست‌وششم بهمن ساعت ۱۴:۳۰ در قطعه دو گلزار شهدای بیرجند برگزار خواهد شد.

وی افزود: مراسم محوری گرامیداشت روز جانباز نیز در مرکز استان هم‌زمان با چهارم شعبان سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) ساعت ۱۸:۳۰ روز چهارشنبه، بیست‌وپنجم بهمن در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار خواهد شد.

معاون استانداری خراسان‌جنوبی گفت: در سایر شهرستان‌ها نیز برنامه‌محوری به منظور قدردانی از چهار هزار جانباز استان با برنامه‌ریزی فرمانداری‌ها انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امنیت و پیشرفت کشور که به برکت خون شهداست که از بالاترین سرمایه خود در راه وطن گذشتند، به‌دست آمده است، گفت: هر اقدامی در راستای ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان موضوع اعتقادی و تکلیف شرعی مدنظر همه مدیران و دست‌اندرکاران باشد.

طالبی افزود: یک درصد اعتبارات هزینه‌ای و جاری دستگاه‌های اجرایی باید صرف فرهنگ ایثار و شهادت شود، ضمن اینکه برنامه‌های اجرایی باید به تأیید دستگاه تخصصی برسد.

وی با اشاره به گلایه‌های مردم نسبت به حذف تصاویر شهدا از تابلوی معابر بیرجند ادامه داد: در این زمینه به شهرداری تذکر داده می‌شود و با توجه به اینکه بعضی تابلوهای سطح شهر به معرفی مشاهیر اختصاص پیدا کرده، انتظار است حداقل نیمی از آن‌ها برای شهدا باشد.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه اگر شهدا جان‌فشانی نمی‌کردند، اوضاع ایران از برخی کشورهای منطقه بدتر بود، اظهار داشت: ایران به برکت خون شهدا سربلند شده است و هیچ ابرقدرتی جرئت ندارد کوچک‌ترین تجاوزی به آن کند، برای همین هم به گروهک‌های تکفیری متوسل و ترور کور انجام می‌دهد.

طالبی در پایان ضمن قدردانی از مردم به جهت حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری افزود: مردم همواره به‌خاطر نظام و انقلاب در مناسبت‌های مختلف حضور پررنگ داشته‌اند و حل مشکلات را نیز از مسئولان درخواست دارند.

کد خبر 727603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.