سهم ۲۳ درصدی پراید در تصادفات فوتی تهران / لزوم توجه به آسیب‌شناسی در آموزش رانندگی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با تاکید بر لزوم توجه به آسیب‌شناسی در آموزش رانندگی گفت: ۲۳ درصد آمار فوتی‌های شهر تهران مربوط به استفاده‌کنندگان از خودروی پراید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل نیکوکار با بیان اینکه نظام حکمرانی بر راه‌ها و جاده‌ها کامل و جامع نیست، اظهار کرد: تمام قوانین، مقررات و دستور العمل‌ها و شیوه‌نامه‌های مربوط به وظایف و تکالیف ۳۲ دستگاه است که در سه محور انسان، خودرو و جاده جای می‌گیرد.

وی افزود: برخلاف رویه حاکم در دنیا که بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در خارج از شهرها حادث می‌شود، در استان تهران بیشترین متوفیان مربوط به شهر تهران هستند و ۲۳ درصد آمار فوتی‌های شهر تهران مربوط به استفاده‌کنندگان از پراید است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری از تخلفات، با وجود تکمیل بانک اطلاعات رانندگان حادثه‌ساز و ارسال پیامک‌های هشدار و اجرای ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اقدامات مراجع ذی‌ربط در جهت پیشگیری از تخلفات رانندگی، اجرایی نشده است.

نیکوکار گفت: در ترویج فرهنگ ترافیکی و آموزش موفق نبودیم و در شهر تهران از قانون‌گریزی به سمت قانون‌ستیزی در حرکت هستیم و در این زمینه باید بر آسیب‌شناسی آموزش رانندگی در آموزشگاه‌ها تاکید کرد.

منبع: میزان

کد خبر 727602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۳
    0 0
    فردا سخنگو گروه شهرک‌نشینان میاد میگه اینم دروغه عین مهاجرت پزشکان و الودگی هوا