گلستان دومین استان دارای محور پرخطر کشور/ جاده‌ها تا پایان دولت سیزدهم ایمن می‌شود

استاندار گلستان گفت: گلستان پس از استان تهران دومین استان کشور به لحاظ دارا بودن نقاط حادثه‌خیز است که تلاشمان ایمن‌سازی تمام نقاط حادثه‌خیز استان تا پایان دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از گلستان، علی‌محمد زنگانه، ظهر امروز_ دوشنبه بیست‌وسوم بهمن_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم استان دارای ۹۵ نقطه حادثه‌خیز بود که تاکنون ۳۴ نقطه ایمن‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما ایمن‌سازی و رفع خطر تمام نقاط حادثه‌خیز تا سال ۱۴۰۴ است، افزود: با تلاش و همدلی مدیران استانی و مساعدت مسئولان کشور این مهم تاکنون میسر شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: اشاعه کار تیمی، ائتلافی و مشارکتی خصوصاً در عرصه‌های اجتماعی و عمرانی اقدامی ارزشمند است که ثمره اقدامات را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: با توجه به اقدامات مجزای دو مجموعه راهداری و بنیاد مسکن، ائتلاف آنها اثربخشی فعالیت‌ها را مضاعف می‌کند.

زنگانه با بیان اینکه ۴۷ درصد جمعیت استان روستایی هستند، اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون اقدامات خوبی برای توسعه روستاها انجام شده است.

وی افزود: در دو سفر رئیس‌جمهور به گلستان بیش از هشت هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد تا پروژه‌های بنیاد مسکن استان سرعت بیشتری بگیرد و مجموع کارهای عمرانی در روستاهای استان هفت هزار میلیارد ریال بود و وظیفه همگان است تا جهاد تبیین را انجام دهند.

استاندار گلستان اضافه کرد: در سفرهای شهرستانی ۱۰۰ مصوبه داشتیم که بیش از ۸۰ درصد آن مصوبات عملیاتی شده است و این نشان می‌دهد که گلستان در مسیر پیشرفت قرار دارد.

به گفته او، رشد اقتصادی استان از منفی پنج به مثبت ۳.۳ رسیده و ضریب جینی روستاهای استان از ۳۶ صدم به ۳۴ صدم رسید که این کاهش به معنای توزیع عادلانه و کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال بانوان و جوانان را نشان می‌دهد.

زنگانه افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان، قبل از دولت سیزدهم فاصله زیادی با میانگین کشوری داشت و درآمد سرانه استان ۴۷ درصد بود که اکنون به ۵۲ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری ما ۲۲۴ همت است که با پروژه‌های دهه فجر در سال‌جاری میزان سرمایه‌گذاری ۱۶۳ همت شد.

وی گفت: دولت سیزدهم در راستای خانه‌دار کردن مردم به عنوان یکی از کارهای مهم و اساسی از ابتدای فعالیتش تاکنون اقدام به ساخت ۴۳ هزار واحد مسکونی در این استان کرده است که از مجموع این واحدها، ۲۳ هزار واحد در روستاها است.

کد خبر 727592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.