نتیجه اقدامات دستگاه قضا باید منجر به افزایش اعتماد عمومی شود

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ثمره همه اقدامات در دستگاه قضائی باید به رضایت مردم، افزایش اعتماد عمومی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی منجر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی دهقانی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم بهمن_ در جشنواره تکریم از قضات و کارکنان برتر در تکریم ارباب رجوع اظهار کرد: هدف از مبعث پیامبر اکرم (ص) به عنوان پیام‌آور رحمت و عدالت، انسان‌سازی و اصلاح نفوس در جامعه بود و این رویداد بزرگ، به‌درستی بشریت را از جهل و تاریکی به سمت نور هدایت کرد.

وی افزود: فضائل اخلاقی و اصول انسانی حاکم در دین اسلام باید همواره سرمشق و الگوی کارگزاران و خدمت‌گزاران نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و در شیوه زندگی و اخلاق فردی همه ما جاری باشد.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی نیز با تکیه بر دین مبین اسلام و دستورات الهی، اندیشه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و مجاهدت‌ها و حضور مردم شریف ایران شکل گرفت و هدف آن عزت و سربلندی مردم، جلوگیری از هرگونه تبعیض و سلطه‌گری، اجرای عدالت، توزیع عادلانه امکانات در تمام نقاط کشور و حفظ حقوق تمامیت ارضی بود.

دهقانی اضافه کرد: در قانون اساسی، ۱۹ اصل به صورت مستقیم به قوه قضائیه اختصاص یافته و در آن به شأن قضاوت و استقلال قاضی اشاره شده است.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی مظهر تَظلُم‌خواهی و رسیدگی به دادخواهی و شکایت همه افراد جامعه به دور از جایگاه آن‌ها است، بر همین اساس، موضوع تکریم مراجعه‌کنندگان و حفظ کرامت انسانی آن‌ها در کنار پاسخگویی و رسیدگی به درخواست‌ها، همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به بخشی از عملکرد دادگستری خوزستان در تحقق برنامه‌های عملیاتی قوه قضائیه تصریح کرد: ثمره همه اقدامات در دستگاه قضائی باید به رضایت مردم، افزایش اعتماد عمومی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی منجر شود، چنانچه اقدامات با پایبندی به مکارم و فضائل اخلاقی، اصول انسانی و توکل به خداوند و ناظر دانستن وی به اعمال و رفتار خود عمل کنیم، به‌طور قطع به این اهداف دست خواهیم یافت و نزد خداوند متعال سربلند خواهیم بود.

دهقانی با بیان اینکه هر یک از قضات و کارکنان اداری در پایان هر فصل بر اساس ملاک‌های ارزیابی می‌شود، گفت: وقت‌شناسی، نظم و آمادگی برای ارائه خدمت به ارباب‌رجوع، رعایت ادب، نزاکت، عدالت و انصاف در ارائه خدمت به مردم، مسئولیت‌پذیری، صداقت، امانت و علاقه‌مندی نسبت به کار و انگیزه در انجام مطلوب وظایف محوله، شجاعت و استقلال در اتخاذ تصمیم و نفوذناپذیری از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که نتیجه آن در تمدید قراردادها یا ارتقای جایگاه اداری تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه خدمت در استان خوزستان به دلیل شرایط آب هوایی و امکانات ایثار است، افزود: در این همایش از ۱۰۰ نفر از قضات و کارکنانی که در اجرای برنامه‌های عملیاتی دارای بیشترین عملکرد مثبت از لحاظ سرعت، دقت، کاهش پرونده‌های مسن و کاهش شعب نامتعارف بوده‌اند، همچنین از لحاظ ارباب رجوع دارای رضایتمندی بوده‌اند، تقدیر شد.

کد خبر 727556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.