بزرگترین حمله سایبری تاریخ فرانسه رقم خورد

بیش از ۳۳ میلیون نفر در فرانسه، تقریباً نیمی از جمعیت، تحت تأثیر بزرگترین حمله سایبری این کشور قرار گرفته‌اند و اطلاعات آن‌ها فاش شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دو ارائه‌دهنده خدمات فرانسوی برای شرکت‌های بیمه پزشکی هدف حملات سایبری قرار گرفتند و این شرکت‌ها اکنون اعتراف کردند که داده‌های میلیون‌ها نفر به‌طور بالقوه در معرض هکرها قرار گرفته است.

حملات سایبری چگونه رقم خورد؟

شرکت‌های ویامدیس (Viamedis) و آلمریس (Almerys) دو ارائه‌دهنده خدمات برای شرکت‌های بیمه پزشکی در فرانسه هستند. آن‌ها قربانی یک حمله سایبری بودند که به فاصله پنج روز در ابتدای فوریه رخ داد. به گفته اولین ارائه‌دهنده، ویامدیس، هکرها با عملیات «فیشینگ» از لاگین متخصصان سلامت برای ورود به سیستم استفاده کردند.

بزرگترین حمله سایبری فرانسه در تاریخ رقم خورد

آلمریس اعلام کرد که هکرها به سیستم مرکزی آن نفوذ نکرده‌اند، اما به درگاهی که توسط متخصصان بهداشت استفاده می‌شود دسترسی داشته‌اند. این دو ارائه دهنده شکایات خود را به عنوان مدعی‌العموم تسلیم کرده‌اند و تحقیقات در حال انجام است.

چه اطلاعاتی به سرقت رفته است؟

بنا بر اطلاع مدیریت حفاظت از داده‌های فرانسه (CNIL) بیش از ۳۳ میلیون نفر، کمی کمتر از نیمی از جمعیت فرانسه، تحت تأثیر این نشت اطلاعاتی قرار گرفتند که شامل جزئیاتی مانند وضعیت تأهل، تاریخ تولد، شماره تأمین اجتماعی، نام بیمه‌گر و پوشش ارائه‌شده توسط این بیمه‌نامه بوده است. CNIL اطمینان داد که هیچ جزئیات بانکی، داده‌های پزشکی، آدرس پستی، شماره تلفن یا ایمیلی فاش نشده است.

CNIL به کاربران در مورد خطرات فیشینگ هشدار داد، به‌خصوص که داده‌های جدیدی به بیرون درز کرده می‌توانند با اطلاعات دیگری از نقض‌های داده قبلی ترکیب شوند.

کاربران فرانسوی باید مراقب باشند که صحت ایمیل‌ها، پیامک‌ها و تماس‌هایی را بررسی کنند که ادعا می‌شود از سازمان‌های رسمی هستند.

بزرگترین حمله سایبری فرانسه در تاریخ رقم خورد

کد خبر 727530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.