طرح سوال از شهردار ارومیه اعلام وصول شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طرح سوال از شهردار ارومیه اعلام وصول شد و وی باید روز دوشنبه بیست‌وسوم بهمن در صحن علنی پاسخگوی سوالات اعضا شورای شهر باشد.

توماج وحیدافشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به وجود مباحثی پیرامون طرح سوال از شهردار ارومیه از چندین هفته گذشته اظهار کرد: طی جلسه‌ای که در روز شنبه بیست و یکم بهمن برگزار شده بود، سوالات اعضای شورای شهر پیرامون مباحث تخصصی مدیریت شهری به شهردار قرائت و ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه خواست اکثریت اعضای شورای شهر طرح سوال از شهردار ارومیه بود اما رئیس شورا طی چند هفته گذشته از اعلام وصول و ابلاغ سوالات به شهردار امتناع می‌کرد، گفت: شهردار ارومیه در این جلسه تلویحاً اعلام کرد که ریاست شورای شهر این سوالات را به وی به صورت شفاهی ابلاغ کرده و در همین جلسه حاضر به پاسخگویی به سوالات ۸ تن از اعضا شورا در خصوص برخی سوالات و دادن فرصت برای ارائه عملکردش است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: به همین منظور شهردار ارومیه در جلسه روز دوشنبه بیست و سوم بهمن جهت آخرین دفاعیات و پاسخگویی در خصوص عملکرد خود در صحن شورا حاضر شده و به سوالات نمایندگان مردم جواب خواهد داد.

وحیدافشار ادامه داد: در صورتی که شهردار ارومیه نتواند با پاسخ‌های خود اعضا شورای شهر را قانع و پاسخ‌های منطقی و قانع کننده ارائه دهد، اعضا شورا برابر قانون عمل کرده و نسبت به استیضاح و برکناری وی اقدام خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در صورت اقناع اعضا شورا به واسطه پاسخ‌های شهردار ارومیه و نظر جمعی اعضا شورا، وی این فرصت را خواهد یافت تا به خدمت در شهرداری ادامه دهد.

وحیدافشار ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه با توجه به رسالتی که به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی دارند به دور از هرگونه مسائل سیاسی و جناحی، منافع شهر، شهرداری و شهروندان را اولویت کارهای خود قرار داده‌اند و هرکسی که در این راه کوتاهی کند را ملزم به پاسخگویی می‌دانند و در این راه با هیچ کسی تعارف ندارند.

کد خبر 727461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.