بازیافت زباله یکی از راهکارهای رسیدن به منابع درآمدی پایدار در شهرداری ارومیه

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طبق گزارش‌های کارشناسان از مقدار تولید شده زباله روزانه در ارومیه، یک سوم آن قابل تفکیک و بازیافت بوده که جزو سرمایه و درآمدهای پایدار شهرداری است اما نتوانسته‌ایم در این راستا اقداماتی انجام دهیم.

حجت الاسلام محمد خلیل‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی ضمن تقدیر و تشکر از پرسنل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه در راستای بازسازی ۱۰ دستگاه اتوبوس شهری اظهار کرد: همکاران این مجموعه در حالی این نوسازی را انجام داده‌اند که در مبلغ قرارداد مشابه سال‌های اخیر برای ۱۰ دستگاه یک سوم هزینه شده است.

وی افزود: این اقدام ارزشمند و مقرون به صرفه که با بازدید نمایندگان وزارت کشور نیز همراه بود، در راستای مدیریت هزینه و نوسازی ناوگان انجام شده و با اعطای لوح و تندیس از مدیر و همکاران سازمان مذکور تجلیل شد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه با انتقاد از بی توجهی به تلاش‌های همکاران سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری و ترویج روحیه پشتکاری توسط شهردار ارومیه گفت: هیچ تجلیل و تقدیری از سوی مجموعه مدیریت شهری از پرسنل دخیل در بازسازی اتوبوس‌های شهری شاغل در سازمان انجام نشده که جای بسی تأسف دارد!

خلیل‌پور با اشاره به صحبت‌های استاندار آذربایجان‌غربی و بیان دغدغه‌های شهری از جمله ترافیک و مدیریت پسماند در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته تصریح کرد: از بیان دغدغه‌های شهری توسط استاندار در راستای هم افزایی دستگاه‌های دخیل در حل این معضلات تقدیر و تشکر می‌کنیم، اما در واقع مدیریت شهری نتوانسته برنامه‌های خود را در جهت حل معضل ترافیک و استفاده از سرمایه پسماند شهری که در جهان به عنوان طلای کثیف شناخته می‌شود، بهره برداری لازم را داشته باشد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه در شهر ارومیه روزانه حدود ۸۳۰ تن زباله تولید می‌شود عنوان کرد: طبق گزارش‌های کارشناسان از مقدار تولید شده زباله روزانه یک سوم آن قابل تفکیک و بازیافت بوده که جزو سرمایه و درآمدهای پایدار شهرداری است اما نتوانسته‌ایم در این راستا اقداماتی انجام دهیم.

خلیل پور ادامه داد: سودهای حاصل از تفکیک زباله در سایه کم توجهی مدیریت شهری برای اشخاص ثالث می‌رسد و ضروری است شهرداری در اسرع وقت سیاست‌های خود را در راستای اجرای تفکیک زباله از مبدا با اعطای مشوق‌ها برای شهروندان ارائه و انجام دهد.

وی با اشاره به کمبود نیروی پاکبان در مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی در نواحی پسماند شهرداری ارومیه ملموس بوده و با تصویب الحاقیه جدید طرح جامع شهر ارومیه، شهرداری باید اسرع وقت در راستای حل این مشکل، برون سپاری نواحی را در دستور کار خود قرار دهد.

خلیل پور یاد آور شد: در منطقه دو شهرداری که یکی از وسیع‌ترین مناطق شهری ارومیه بوده، پرسنل اجرایی شاغل در حوزه پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و سد معبر کمتر از ۲۰ نفر بوده و شهرداری برای رفع کمبود نیروی انسانی در بخش‌های اجرایی اهتمام ویژه داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به نزدیکی سال جدید خاطرنشان کرد: سال‌های قبل مصوبه‌ای برای راه اندازی بازارهای روز در نزدیکی‌های نوروز برای تسهیل خرید مایحتاج شهروندان، ساماندهی و رونق برای کسب و کار شهروندان در شورای شهر تصویب شده بود که شهرداری امسال نیز همانند سال‌های قبل در راه اندازی این بازارها اهتمام ویژه داشته باشد.

کد خبر 727450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.