مخالفت با طرح «نه به خودرو» شهردار پاریس برای اطراف برج ایفل

طرح شهردار پاریس برای توسعه منطقه‌ای عاری از خودرو در اطراف برج ایفل با مخالفت روبه‌رو شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حذف ماشین‌ها از فضای اطراف برج ایفل در راستای ایجاد یک مسیر سبز به لحاظ تئوریک بسیار خوب به نظر می‌رسد، اما شهردار پاریس در تلاش برای جلب نظر ساکنان و مهم‌تر از همه نیروی پلیس برای بهسازی یکی از مشهورترین مناظر شهری، برج ایفل، به کمک این اقدام با مخالفت مواجه شده است.

روزانه هزاران گردشگر و ساکن برای تماشای ایفل از رودخانه سن و میدان تروکادرو با باغ‌های باشکوه و قصر مدرنیستی که موزه‌ها را در خود جای داده است، عبور می‌کنند، با این حال پیاده‌روی در این میدان چندان آسان نیست، چراکه نیاز به عبور از دو تقاطع اصلی و پلی شهری دارد که اغلب گرفتار ترافیک است.

مخالفت با طرح «نه به خودرو» شهردار پاریس برای اطراف برج ایفل

نه به خودرو در محوطه اطراف برج ایفل

شهردار پاریس نیز از پروژه‌ای برای بیرون راندن ماشین‌ها از این فضا بلافاصله پس از پایان بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ و ایجاد یک باغ پیوسته بین برج ایفل و میدان تروکادرو رونمایی کرد، اما منتقدان این طرح و مهم‌تر از همه رئیس پلیس پاریس در برابر این طرح مقاومت می‌کنند.

مخالفت‌ها با این طرح در حالی اوج گرفته است که این پیشنهاد با دیگر تلاش‌های شهردار برای حذف اتومبیل‌ها از پاریس و سبزتر کردن شهر که اغلب مورد موافقت و استقبال واقع شده‌اند، مطابقت دارد. با این حال بسیاری از گردشگران وضعیت فعلی جاری در این منطقه را ناامیدکننده می‌دانند و معتقدند چشم‌انداز ایفل و تروکادرو با خودروهای کمتر زیباتر خواهد بود.

مخالفت با طرح «نه به خودرو» شهردار پاریس برای اطراف برج ایفل

پروژه‌های دوستدار عابر پیاده در پاریس

شهردار پاریس در اصل این پروژه را در سال ۲۰۱۹ معرفی کرد، اما خیلی زود با مخالفت رئیس پلیس و شهرداران سه منطقه شهری به دلیل نگرانی از ایجاد اختلالات ترافیکی مواجه شد؛ وی در ژانویه سال جاری نیز از برنامه مشابهی برای ممنوعیت تردد خودروها در نیمی از میدان مرکزی کنکورد رونمایی کرد که امیدوار است شور و شوق بازی‌های المپیک از این پروژه بلندپروازانه حمایت کند.

وی در این زمان از طرح خالی شدن محوطه اطراف برج ایفل از اتومبیل‌ها پس از بازی‌های المپیک و ایجاد یک تروکادرو سبز و گیاه‌کاری‌شده، یک پل عابر پیاده و یک چمن‌زار وسیع در سایه برج خبر داد که همه با هم یک پارک بزرگ در قلب پاریس را تشکیل خواهند داد. اما در حالی که حامیان طرح، تلاش‌های شهردار را برای کاهش آلودگی و افزایش مناطق سبز در این شهر پرجمعیت که با موج‌های گرمای مکرر تابستان می‌تواند غیرقابل تحمل شود را ستایش کرده‌اند، پروژه تروکادرو در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ توسط دادگاه اداری رد شده است.

مخالفت با طرح «نه به خودرو» شهردار پاریس برای اطراف برج ایفل

شهردار به این امید که آماده‌سازی‌های قبل از المپیک فرصت جدیدی را فراهم کند، یک طرح تغییر یافته را به مقامات پلیس ارائه کرد، اما از حجم مخالفت‌ها کم نشد و مخالفان حتی آن را یک کودتا نامیدند.

طرح شهردار پاریس برای حذف خودروها از اطراف برج ایفل با افزایش نگرانی‌ها در زمینه ایجاد تأخیرهای قابل‌توجه در ترافیک، افزایش زمان توقف‌ها و تأثیر بر مسافران درون شهری همراه است و از نظر بسیاری از مردم زیاده‌روی محسوب می‌شود.

کد خبر 727326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 0
    باسلام واحترام ، حذف بعضی از کارخانه ها و ماشین ها از خیابانهای دنیا باید اجرایی شود تا سلامتی به کره زمین برگردد. موفق باشید *