پرداخت حقابه، نیاز جدی مردم اصفهان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نیاز جدی شهروندان اصفهان پرداخت حقابه محیط زیست برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان بوده و این موضوع درمان درد اصفهان است که پروژه پمپاژ تونل کوهرنگ ۳ می‌تواند تأثیر مثبتی برای این موضوع داشته باشد.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه پروژه کوهرنگ ۳ سال‌ها دچار مشکل مالکیتی در مسیر پمپاژ شده بود، اظهار کرد: این پروژه از این نظر دارای اهمیت است که رودخانه کوهرنگ در زمان پرآبی دارای آب اضافه است و این آب اضافه می‌تواند به مسیر زاینده‌رود انتقال پیدا کند.

وی با بیان اینکه به وزیران پیشنهاد کردیم تا شمارشگر معکوس برای پروژه‌ها در نظر گرفته شود، افزود: زمانی که این قول مسئولان عملیاتی شد، امیدواری را در دل شهروندان ایجاد کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مشکل زاینده‌رود تنها با این پروژه رفع نمی‌شود و نیازمند پروژه‌های پنج‌گانه است، همچنین تمام شهروندان اصفهانی از دولت انتظار دارند تا آب به‌صورت دائم در زاینده‌رود جاری باشد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه کشاورزی و محیط زیست در حال حاضر اهمیت بالایی برای این کلان‌شهر دارد، ادامه داد: بخشی از آب پمپاژ تونل کوهرنگ ۳ به سد منتقل می‌شود و برای مصرف آشامیدن، محیط زیست، صنعت و کشاورزی به‌کار گرفته می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیاز جدی اصفهان و شهروندان آن پرداخت حقابه محیط زیست و تالاب گاوخونی برای تأمین آب مورد نیاز کشاورزان بوده و این موضوع درمان درد اصفهان است که پروژه پمپاژ تونل کوهرنگ ۳ می‌تواند تأثیر مثبتی برای این موضوع داشته باشد.

کد خبر 727309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.