کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی به سادات محمودی

در آئینی با حضور مسئولان استانی مجتمع آبرسانی به سادات محمودی در شهرستان دنا کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد امید صالحی، در آئین جهاد آبرسانی ۱۰۷ روستا را با اعتباری بالغ بر ۲۱۷ میلیارد تومان تکمیل کردیم که ۲۳ هزار نفر از ۳۶۱ کیلومتر خط لوله و هزار و سیصد متر مکعب مخزن ایجاد شده در این پروژه‌ها، بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در سفر اول ریاست جمهوری پروژه‌هایی در حوزه آب و فاضلاب تعریف شد، افزود: اصلاح بیش از ۵۷ کیلومتر شبکه در یاسوج و اختصاص ۴۰ میلیارد تومان به فاضلاب چرام از جمله اقدامات مهم در آب و فاضلاب استان بوده‌است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از تلاش‌های استاندار و مجمع نمایندگان استان، گفت: در حوزه جهاد آبرسانی، اعتبار جدید استان به هزار میلیارد تومان رسیده‌است.

وی با بیان اینکه در سادات محمودی ۱۳ روستا دارای تنش آبی بود، تصریح کرد: برای مدیریت این شرایط، دبی آب را از ۱۸ به ۳۵ لیتر بر ثانیه رساندیم که در بهبود دسترسی مردم این مناطق به آب شرب پایدار اثر خوبی داشت.

صالحی با اشاره به چالش آبی روستای «بنستان»، خاطرنشان کرد: برای حل این موضوع دو راهکار انتقال آب از ۱۲ کیلومتری این منطقه با اختصاص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار و تأمین آب از چشمه‌ای که حدود دو کیلومتر فاصله دارد که برای تکمیل چرخه آبرسانی از این محور نیز تقریباً ۲۰ میلیارد تومان لازم است.

وی افزود: دو هزار و ۵۰۰ متر لوله متناسب با نیاز خط انتقال این پروژه موجود است که با تأمین اعتبار لازم، ایستگاه پمپاژ و مخزن نیز احداث و لوله مورد نیاز فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده مشکل در این مناطق در بهار و تابستان است که دلیل آن به افزایش مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، دامداری و باغداری ربط پیدا می‌کند، برای حل این چالش هم ظرفیت فرهنگ‌سازی را به میدان خواهیم آورد و هم اینکه از پتانسیل قانون بهره خواهیم گرفت.

کد خبر 727299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.