ذوب آهن بیستون بورسی شد

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون (سهامی عام) از امروز با نماد «فبیستون» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عبدالوحید محمدی _شنبه بیست‌ویکم بهمن _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نتیجه پیگیری‌ها و طبق اعلام بورس اوراق بهادار تهران، هیئت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران با پذیرش سهام شرکت مجتمع ذوب آهن بیستون (سهامی عام) در بورس تهران موافقت کرده و این مجتمع از روز شنبه بیست‌ویکم بهمن در بخش «فلزات اساسی» با نماد «فبیستون FEBISTOUN» در فهرست نرخ‌های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج شد.

به گفته وی، بزودی زمان عرضه اولیه ذوب آهن بیستون اعلام و قیمت سهام آن هم مشخص می‌شود.

معاون استاندار کرمانشاه گفت: آخرین شرکت استان که موفق به ورود به بازار سرمایه شده بود، شرکت پتروشیمی کرمانشاه بود. این شرکت حدود ۱۳ سال پیش بورسی شد و پس از آن دیگر استان کرمانشاه توفیقی در این زمینه نداشت.

وی گفت: به دنبال پیگیری‌ها و تلاش‌ها مدیران استان و جلساتی که به صورت مستمر با مدیران بورس تهران برگزار شد، در مهر ماه امسال نیز شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول کرمانشاه) به عنوان اولین «شرکت - پروژه» وارد بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس شد و تنها طی دو روز بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرد.

محمدی گفت: بیواتانول کرمانشاه هم اکنون در حال جذب حدود ۲۰۰ نفر برای راه اندازی اولیه کارخانه و خروج از رکورد چندین‌ساله است.

به گزارش ایمنا محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه ۱۱ مهر و در آئین ورود شرکت سوخت سبز زاگرس به بورس، خواستار تسریع در ورود ذوب آهن بیستون به بورس شده بود که این مطالبه پس از چندین بازدید میدانی، جلسه کارشناسی و تأمین نظر مدیران بورس سرانجام به بار نشست.

کد خبر 727288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.