مشارکت حداکثری در انتخابات، مهمترین مولفه در تقویت امنیت ملی

استاندار یزد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را مهمترین مولفه برای ایجاد قدرت و امنیت ملی دانست و گفت: اصلی‌ترین و زیرساختی‌ترین نیاز برای توسعه، امنیت است، لذا حل تمامی مشکلات کشور از مسیر مشارکت مردم در انتخابات میسر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در جمع مردم بخش مرکزی یزد به تبیین برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی و اهمیت شرکت در انتخابات پرداخت

استاندار یزد در این مراسم، ایام الله دهه فجر را در حکم اعیاد فطر، غدیر و نوروز دیگری دانست و اظهار کرد: گشایش‌های مختلف پس از یک دوره محرومیت مادی و معنوی، برخورداری از نعمت ولایت و حاکمیت اسلامی و شروع فصل بهار در بهمن ماه پس از یک زمستان تلخ در دوران پهلوی به واسطه ایام دهه فجر حاصل شده است.

مهران فاطمی با اشاره به لزوم شکرگزاری نعمت حکومت اسلامی و ایستادگی و مقاومت مردم ایران برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: بزرگترین شکرگزاری برای این شعور و معرفت ملت ایران، خدمت رسانی و رفع گلایه‌مندی‌های آنان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه به همت مردم، مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با هدایت‌های ائمه جمعه به ویژه نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و آیت الله مدرسی، اقدامات بزرگی در استان انجام شده است.

استاندار یزد در ادامه اجرای پروژه‌های آبی مختلف در دولت سیزدهم را با توجه به وضعیت بارش‌های اخیر بسیار مهم و حیاتی توصیف کرد و گفت: اتصال خط انتقال آب به مخزن شحنه طی ۳ ماه جهت افزایش تاب‌ دوری آبی استان از جمله این پروژه‌ها بوده است.

وی به انتقال ۲۰ میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس به استان تا پایان سال اشاره و تصریح کرد: پس از سفر رئیس جمهور به استان و آغاز عملیات اجرایی این ابر پروژه، آب شیرین کنی با قابلیت شیرین سازی ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در روز احداث شد.

فاطمی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت خالی خط انتقال اجرا شده توسط شرکت چادرملو و اجرای ۶۰ کیلومتر خط انتقال جدید، ۲۰ میلیون متر مکعب آب شیرین سازی شده به منابع آبی استان یزد اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان به طول ۷۳۰ کیلومتر اختصاص داده است، گفت: این رقم معادل ۱۵۰ سال بودجه عمرانی استان یزد است و با اجرای آن ظرف ۳ سال آب شیرین سازی شده به یزد منتقل خواهد شد.

استاندار یزد با اشاره به شکل‌گیری یک انقلاب و نهضت در حوزه اجرای مخازن، عنوان کرد: بر این اساس، قریب به ۱۷۰ هزار متر مکعب مخزن معادل تمام مخازن احداث شده از ابتدای انقلاب تا قبل از دولت سیزدهم ساخته شده و یا در حال احداث است.

وی در ادامه از یزد به عنوان تنها استان کشور در زمینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی نام برد و گفت: در حال حاضر فرایند آماده سازی زمین، جمع‌ دوری نخاله، خیابان کشی و تأمین زیرساخت‌های آب و برق و گاز جهت ساخت ۵۴ هزار واحد مسکونی در استان در حال انجام است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد تصریح کرد: در راستای تصمیم دولت سیزدهم جهت واگذاری زمین رایگان به جوانان، به ۳۰ هزار نفر واجد الشرایط در یزد ۲۰۰ متر زمین مرغوب اعطا شده است.

وی در ادامه به اقدامات استان در راستای تولید انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: یزد تنها استانی است که تا کنون ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی وارد مدار کرده و عملیات اجرایی ۳۵۰ مگاوات و انعقاد قرارداد ۱۰۰۰ مگاوات دیگر نیز در حال انجام است.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری جلسات پیگیری مسائل روستاهای بخش مرکزی یزد، عنوان کرد: در جریان این سلسله جلسات مقرر شد تمامی مصوبات مربوط به این روستاها در اولویت اول اجرا قرار گیرند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تنها مسیر پیش روی ما «ایران قوی» است، گفت: ایران در جغرافیایی قرار گرفته که راهی جز قوی بودن ندارد، لذا تشکیل یک مجلس قوی در کنار یک دولت قوی به ساختن ایران قوی منجر خواهد شد.

استاندار یزد حضور مردم در صحنه را مهمترین مؤلفه برای ایجاد قدرت و امنیت ملی برشمرد و خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین و زیرساختی‌ترین نیاز برای توسعه، امنیت است، لذا حل همه مشکلات کشور از مسیر مشارکت مردم در انتخابات ممکن خواهد شد.

کد خبر 727278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.