در جشنواره موسیقی فجر فارس ۱۳ گروه سازهای خود را کوک کردند

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: ۱۳ گروه موسیقی محلی مقامی، پاپ، کلاسیک و سنتی در جشنواره موسیقی فجر فارس حضور دارند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، سید رسول موسوی نژادیان امشب_ شنبه بیست و یکم بهمن_ با بیان اینکه میزبانی شیراز از جشنواره‌های هنری فجر برای شیراز شور و نشاط را به همراه آورده، اظهار کرد: پس از برپایی جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای، جشنواره تجسم هنر و جشنواره فیلم فجر، از سه‌شنبه ۱۳ گروه در قالب جشنواره هجدهمین موسیقی فجر در شیراز به اجرا می‌پردازند.

وی افزود: این گروه‌ها از ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه در ۱۶ نوبت در تالار حافظ و مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز اجرای برنامه دارند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: گروه‌های قشقایی مرودشت به سرپرستی محمدحسین زارع، آوای شیراز به سرپرستی وحید رئیسی و قشقایی درنا به سرپرستی محمد جاویدی پور از گروه‌های محلی مقامی جشنواره موسیقی فجر فارس هستند.

موسویان نژاد اضافه کرد: گروه‌های شیراز دژاوو به سرپرستی هومن پوراسماعیل، کرفیلارمونیک شیراز به سرپرستی احسان سالاری، کوارتت مهرآوا به سرپرستی مسعود پیرانی و تک نوازی فلوت از آرتاشس گریگوریان از گروه‌هایی هستند که به اجرای موسیقی کلاسیک می‌پردازند.

وی تصریح کرد: گروه‌های روچن به سرپرستی مجتبی قلی‌پور و میم به سرپرستی مصیب میر دادی از گروه‌های موسیقی سنتی و گروه‌های فروغ و احسان وزیری به سرپرستی احسان وزیری، کهتر به سرپرستی آریا کهتر و حام به سرپرستی حامد فقیهی از گروه‌های پاپ حاضر در جشنواره فجر فارس هستند.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده گروه قشقایی درنا در چهار نوبت در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز به اجرای برنامه می‌پردازد و تالار حافظ میزبان دیگر گروه‌های موسیقی خواهد بود.

موسویان نژاد با اشاره به ظرفیت بالای هنرمندان فارسی در بخش‌های مختلف موسیقی، خاطر نشان کرد: در این دوره از جشنواره موسیقی فجر فارس تلاش شده تا با استفاده از گروه‌های موسیقی استانی، فرصتی برای شکوفایی بیشتر آنها فراهم شود.

کد خبر 727264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.