افتتاح ۱۰۶ پروژه ویژه دهه فجر در شهرستان مریوان

استاندار کردستان گفت: در ایام دهه فجر ۱۰۶ پروژه با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد ریال در شهرستان مریوان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن_ در دهمین روز از دهه مبارک فجر ساختمان پارک علم و فناوری شهرستان مریوان در زیربنا ۲۰۰ مترمربع، در چهار طبقه و ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور استاندار کردستان، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم و دیگر مسئولان شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در آئین افتتاح این پروژه اظهار کرد: در ایام دهه فجر ۱۰۶ پروژه با اعتبار بیش از پنج هزار میلیارد ریال در شهرستان مریوان افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها ساختمان مرکز رشد و فناوری است که با احداث این ساختمان ظرفیت لازم برای شرکت‌هایی که در حوزه دانش بنیان فعالیت می‌کنند فراهم شده است.

استاندار کردستان ادامه داد: امیدواریم همچنان که وزارت علوم و پارک علم و فناوری استان تا امروز روند بسیار خوبی داشته‌اند، این ظرفیت کمک کند در شهرستان مریوان که در برخی حوزه‌ها صاحب استعداد و سابقه است این روند با سرعت و قوت بیشتری ادامه یابد و در حوزه دانش بنیان همانند دیگر حوزه‌های استان ما بدرخشد.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این ساختمان، ظرفیت واحدهای فناور در مریوان حداقل دو برابر می‌شود و با توجه به ظرفیت و استعدادهای خدادادی این شهرستان و برخی شرکت‌های پیشرو در این مرکز، زمینه اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.

سجاد محمد علی‌نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم نیز در این آئین از تلاش خود و مجموعه وزارت علوم در راستای اهدای تسهیلات و فراهم کردن زمینه رشد مراکز و فناوری و واحدهای دانش‌بنیان خبر داد.

کلنگ‌زنی پروژه ساماندهی تقاطع‌های فرعی به اصلی محور جدید سنندج - مریوان

آئین کلنگ‌زنی پروژه ساماندهی تقاطع‌های فرعی به اصلی محور جدید سنندج مریوان در مسیر روستای اسلام دشت نیز امروز با حضور استاندار کردستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در ادامه این سفر یک روزه به شهرستان مریوان، مدارس متمرکز روستاهای شیخ عطار و باغان، سیف علیا، میژگه دریژ و چاوگ شامل ۳۱ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان با مشارکت نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز در قالب پروژه‌های آموزشی دهه فجر افتتاح شد.

در سال جاری در مجموع ۱۱ مدرسه با ۴۷ کلاس درس و صرف اعتبار حدود ۷۰۰ میلیارد ریال در شهرستان مریوان احداث شده است.

کد خبر 727261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.