تولید ۸ هزار قطعه زمین مسکونی در ۱۳۰ روستای قزوین

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین از شناسایی ۲۶۰ هکتار زمین موات در ۱۳۰ روستای استان قزوین خبر داد و گفت: این ۲۶۰ هکتار زمین به ۷ هزار قطعه زمین مسکونی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فرهاد سبحانی عصر امروز -شنبه بیست‌ویکم بهمن- مراسم آغاز آماده‌سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی نهضت ملی مسکن در روستای رشتقون قزوین اظهار کرد: طرح آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین در هفت روستا در استان عملیاتی شده که روستاهای رشتقون و فارسیان وارد سامانه شده‌اند.

وی اضافه کرد: البته در سه روستای رشتقون، کورانه و کورانه به دلیل مشکلات اوقافی بودن مردم نگرانی‌هایی دارند که آن را پیگیری و برطرف خواهیم کرد. در روستای فارسیان ۸۰۰ نفر از جوانان برای این طرح ثبت نام کرده‌اند که اکثر جوانان منطقه هم متقاضی هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه ۱۷ نفر متقاضی زمین در قالب قانون جوانی جمعیت در روستای فارسیان داریم، گفت: در هفت روستای استان ۱۵۲۶ هکتار اراضی وارد محدوده شده و ۲۶ هزار قطعه فازبندی شده است.

سبحانی از شناسایی ۲۶۰ هکتار زمین موات در ۱۳۰ روستای استان قزوین خبر داد و گفت: این ۲۶۰ هکتار زمین به ۷ هزار قطعه تبدیل شده که به این ترتیب مشکل تأمین زمین برای ساخت مسکن در این روستاها حل خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم اجرای عملیات آماده‌سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن به صورت نمادین در روستای رشتقون از توابع شهرستان قزوین آغاز و همچنین از ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی رونمایی شد.

کد خبر 727247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
    0 0
    سلام..وقتی زمین‌های رشتقون اوقافی هستند پس چرا زمین‌های مسکن ملی رو دارید اونجا می‌سازید اینجا هم دارید سر مردم رو کلاه می‌گذارید خدا ازتون نگذره که اینقد کارهای حروم انجام میدید