گازرسانی به ۹۱ روستای قزوین در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۱ روستای استان قزوین صاحب گاز شده و ۸۷ روستای دیگر در حال گازرسانی است.

علی حجتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۹۱ روستای استان قزوین صاحب گاز شده و ۸۷ روستای دیگر در حال گازرسانی است. در ضمن از ۸۵۰ روستای استان ۷۷۴ روستا دارای قابلیت گازرسانی هستند که از این تعداد ۶۴۹ روستا تاکنون گازرسانی شده است.

وی با بیان اینکه با تکمیل عملیات گازرسانی به ۹۱ روستای استان قزوین، آمار روستاهای گازدار شده استان به حدود ۹۳ درصد رسیده است، افزود: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۸۷ روستای دیگر در دست اجراست و روستاهای باقیمانده استان تا پایان سال ۱۴۰۳ گازدار خواهند شد که با این اقدام استان قزوین به فهرست استان‌های سبز کشور که مأموریت گازرسانی خود را به اتمام رسانده‌اند، خواهد پیوست.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین ادامه داد: ۱۰۰ درصد شهرهای قزوین از نعمت گاز برخوردار هستند و در سراسر استان قزوین ۸ هزار و ۳۲۸ کیلومتر شبکه‌گذاری داشته‌ایم که ۸۴۵ کیلومتر آن از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بوده است.

حجتی‌پور یادآور شد: استان قزوین دارای بیش از ۲۲۷ هزار مورد انشعاب و بیش از ۴۹۵ هزار مورد اشتراک‌پذیری است که ۱۳ هزار و ۲۹۱ مورد از انشعاب‌های انجام شده در سطح استان و ۳۷۰ مورد اشتراک اضافه شده به تعداد مشترکین استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون صورت گرفته است.

وی با ذکر اینکه مجموع اشتراک‌پذیری تولیدی و صنعتی صورت گرفته در استان قزوین نزدیک به ۴ هزار مورد است، بیان کرد: با توجه به اهمیت ویژه صنعت در توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۷۸۶ مورد اشتراک‌پذیری تولیدی و صنعتی در استان صورت گرفته که آثار آن در حوزه تولید و اشتغال قابل لمس است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین همچنین با اشاره به ورود دولت به عرصه پیشگیری از هدررفت گاز و صرفه‌جویی از گاز به‌عنوان یک ثروت ملی گفت: تاکنون به همت دولت سیزدهم ۹۳۲ واحد موتورخانه به‌طور رایگان مورد بهسازی قرار گرفته است.

حجتی‌پور با اشاره به ضرورت انجام مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه تحت مدیریت خود، اضافه کرد: از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون نزدیک به ۵۰۰ مورد کمک هزینه لوله‌کشی گاز منازل مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با عزینه‌ای بالغ بر ۳ میلیارد تومان پرداخت شده که این اقدام از مصادیق توجه دولت به اقشار کم‌درآمد محسوب می‌شود.

کد خبر 727239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.