ضرورت تلاش همه‌جانبه برای کاهش میزان تلفات تصادفات در استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: شناسایی مسائل در زمینه کاهش تصادفات درون و برون‌شهری و اتخاذ تصمیمات و ارائه راهکارهای لازم را برای کاهش میزان تلفات تصادفات ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز _شنبه بیست و یکم بهمن_ در شورای راهبری تصادفات استان با اشاره به آمارهای ارائه‌شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: با توجه به آمارهای ارائه‌شده و بالا بودن فوتی در گروه سنی و یا مناطق خاص، لازم است تدابیر و برنامه‌هایی برای کاهش آن به‌صورت عملیاتی تعیین شود.

وی افزود: توجه به اقدامات مداخله‌ای، مشخص کردن و حذف نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری هر چند اندک و ارائه برنامه مشخص در راستای کاهش تصادفات ضروری بوده که مشارکت حوزه‌های مختلف و پیگیری فرمانداران مورد انتظار است‌.

ضرورت فرهنگ‌سازی رفتارهای مناسب رانندگی‌

استاندار اردبیل اظهار کرد: فرمانداران باید برای ترافیک در شهرستان‌های مربوط برنامه ارائه دهند.

عاملی با یادآوری نزدیک شدن به پایان سال و ورود مسافران به استان اردبیل، ادامه داد: در این راستا، توجه به فرهنگ‌سازی رفتارهای مناسب رانندگی‌، رفع نقاط حادثه‌خیز برون‌شهری، تنظیم و توزیع برگه‌های ارشادی رانندگی صحیح، از جمله اقدامات ضروری راهداری و پلیس راه است.

وی با بیان اینکه عدم توجه به جلو عامل اصلی در تصادفات رانندگی است، تصریح کرد: باید همه رانندگان خود را ملزم به رعایت قانون بدانند و در این راستا لازم است فرهنگ‌سازی‌های مورد نیاز از طریق شیوه‌های مختلف اطلاع‌رسانی انجام شود.

کد خبر 727237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.