بازار داغ کلاهبرداری‌ها با شگرد فروش مبلمان در آستانه پایان سال

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از بازار داغ کلاهبرداری‌ها با شگرد فروش مبلمان در آستانه پایان سال خبر داد و گفت: شهروندان نکات ایمنی را به منظور پیشگیری از رخداد کلاهبرداری مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در روزهای گذشته پرونده‌های متعددی با شگرد فروش مبلمان به این پلیس ارجاع و درخواست واریز بیعانه و سوءاستفاده مالی گریبان‌گیر شهروندانی شده است که با بی‌توجهی به هشدارهای پیشگیرانه پلیس و بدون اطلاع از کیفیت جنس یا شناخت از شخص آگهی دهنده هرگونه وجهی حتی مبالغ کم را به عنوان بیعانه واریز کرده‌اند.

وی افزود: کلاهبرداران با درج آگهی‌های دروغین با قیمت پایین و ترغیب خریداران به واریز بیعانه اهداف شوم خود را پیش می‌برند و کاربرانی که نکات امنیتی را در خریدهای اینترنتی خود رعایت نمی‌کنند در دام این کلاهبرداران گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به لزوم اعتماد نداشتن به افراد در فضای مجازی و خریدهای اینترنتی که از سایت‌های فروش کالا صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به پیش رو بودن سال نو و تمایل کاربران به خرید وسایل منزل، افراد کلاهبردار با درج آگهی در قالب تولیدی مبل یا مبلمان دست دوم با قیمت‌های بسیار پایین و فریب دهنده سعی بر دریافت وجه و سوءاستفاده مالی از شهروندان را دارند.

مرتضوی با تاکید بر انجام معامله به صورت حضوری که در ذیل سایت دیوار نیز درج شده است، ادامه داد: عده‌ای از کاربران خریدار تصور می‌کنند اگر فروشنده شماره حساب یا شماره تلفن و آدرس خود را در آگهی درج کند می‌توانند به او اعتماد کنند، اما این تصور اشتباه است زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرارگرفته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در خریدهای اینترنتی خود به دو اصل مهم نداشتن اعتماد به افراد ناشناس و واریز نکردن هرگونه وجه به عنوان بیعانه پایبند باشند و تحت تأثیر تبلیغات دروغین شیادان سایبری قرار نگیرند ، در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌ها نیز مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کد خبر 727229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.