اختصاص ۵۵ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ساخت خانه در قالب نهضت ملی مسکن ۵۵ هزار هکتار در محدوده‌های شهری تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهرداد بذرپاش عصر امروز -شنبه بیست‌ویکم بهمن- در مراسم بهره‌برداری از ۲۴ طرح راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه تا تعطیلات نوروزی روزهای زیادی باقیمانده، اما آمارها بیانگر آن هستند که مسافرت‌ها آغاز شده تا جایی که تعداد سفرهای بین شهری رکورد مسافرت‌ها را در همین روزهای باقیمانده تا نوروز به شکل قابل توجهی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه رکورد پرواز در فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) طی سه سال گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: یکی از کارهای ضروری که نباید در آن کوتاهی صورت بگیرد، آن است که مجتمع‌های خدمات رفاهی بایستی افزایش پیدا کند؛ چرا که با این اقدام کیفیت مسافرت‌ها بالاتر می‌رود.

آسفالت ۲۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی

رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران از آسفالت شدن ۲۷ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی در کشور خبر داد و افزود: اعتقاد داریم که برخی استان‌ها مانند قزوین با وجود محرومیت برخی از روستاهای آن، انجام آسفالت راه‌های روستایی در سال آینده باید افزایش پیدا کند.

بذرپاش در ادامه به رکورد بی‌سابقه تأمین زمین در قالب نهضت ملی مسکن پرداخت و گفت: بیش از ۵۰ درصد از تأمین زمین حمایتی از ابتدای انقلاب تاکنون در دولت سیزدهم اتفاق افتاده است. در طرح مسکن مهر هشت‌هزار هکتار زمین جانمایی شده بود، در حالی که برای نهضت ملی مسکن ۵۵ هزار هکتار در محدوده‌های شهری لحاظ شده که با احتساب اراضی روستایی این رقم ۲ برابر خواهد شد.

دبیر شورای عالی تأمین مسکن ادامه داد: افرادی که در حوزه ساخت مسکن هستند به خوبی می‌دانند که وقتی می‌گوئیم هفت‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکن تحویل مردم استاد قزوین شد، یعنی زحمات و تلاش بسیاری برای آن صورت گرفته است‌.

بذرپاش خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود برکات جمهوری اسلامی، برخی رسانه‌ها نکات مثبت را نمی‌بیند، در حالی که امروز و پس از گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد رشد و توسعه چشمگیری در اقصی نقاط کشور هستیم.

وی همچنین بر لزوم اهمیت حل‌وفصل مشکلات اراضی مردم با اوقاف تأکید کرد و گفت: برخی از مطالبات مردم در این حوزه باید با نشست‌های مشترک بین دستگاه‌های اوقاف و امور خیریه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و راه و شهرسازی و همچنین نماینده استانداری تعیین و تکلیف شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آماده سازی ۲۶ هزار قطعه زمین روستایی یادآور شد: جاده قزوین به سمت رشتقون به عنوان یک مسیر توسعه‌ای محسوب می‌شود و تقویت این منطقه باید همواره در دستور کار مدیران دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

کد خبر 727221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.