«نبودنت»،‌فیلمی برای رسیدن به هیچ!

فیلم نبودنت با ملودرامی زنانه درباره مهاجرت و فروپاشی خانواده به جشنواره فجر آمد اما سرانجام آن به هیچ ختم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم «نبودنت» اثری تازه از کاوه سجادی‌حسینی با بازی بازیگرانی از جمله سحر دولتشاهی، امیرآقایی، آزاده صمدی، فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانی فر و شیوا سرمست راهی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شده است.

فیلم نبودنت روایتی از پای‌بند بودن یک زن به زندگی و خانواده را نشان می‌دهد که همسرش طی مهاجرت غیرقانونی با پسر همسایه به مدت پنج سال غیب می‌شوند اما در طی این مدت آن زن همچنان چشم‌انتظار بازگشت همسر خود مانده است.

فیلم «نبودنت» با محوریت یک ملودرام زنانه در خصوص بحث تأثیرات و عوارض مهاجرت‌های غیرقانونی بود اما نتوانست این مسئله را به خوبی بیان کند و در این فیلم شاهد هستیم که بیان مسئله آن دارای ضعف محتوایی و لکنت است و عملاً بیننده با گذشت ۴۵ دقیقه از زمان فیلم هنوز قصه و شخصیت‌های داستانی را متوجه نمی‌شود، در همین راستا این امر نشان از ضعف فیلم‌نامه دارد اما از سویی ترکیب بازیگران این فیلم قابل قبول بود اما باید گفت حضور آن‌ها تأثیر و کمک چندانی بر پوشاندن ضعف محتوایی فیلم نداشت و رضایت مخاطب را جلب نمی‌کرد.

«نبودنت» پروژه‌ای ساخته شده برای رسیدن به هیچ!

همچنین لازم به ذکر است فیلم نبودنت به گونه‌ای در تدوین ریتم آرام همراه با ابهام و پیچیدگی داشت که مخاطب را از دیدن آن ناامید و خسته می‌کرد و عملاً برای هیچی ساخته شده بود و از طرفی پرتحرک و آزاردهنده بودن دوربین روی دست که جلوه‌ی زیبایی در اثر پیدا نمی‌کند و همچنین قاب‌های متفاوت آن نه تنها جلب کننده و چشمگیر نبود بلکه با اعصاب و روان بیننده بازی می‌کرد به طوری که پس از پایان فیلم مردم حس خوبی نداشت و حالاتی از کلافگی را در مخاطب شاهد بودیم.

اگر بخواهیم نگاهی کلی به فیلم «نبودنت» داشته باشیم باید آن را اینگونه توصیف کنیم:

مرضیه همسری وفادار است که با به جان خریدن تمام سختی و مشکلات زندگی با گذشت پنج سال از غیب شدن همسرش منظر مانده تا فرهاد بازگردد؛ او تمام تلاش خود را می‌کند تا با خیاطی کردن برای مردم شهرک، پول و درآمد زندگی را در بیاورد و مادر خوبی برای خانواده باشد اما با این وجود مشکلات زندگی جسم و روان او را تحت تأثیر گذاشته و این کار را برای وی مشکل ساخته است.

«نبودنت» پروژه‌ای ساخته شده برای رسیدن به هیچ!

عادل پسر مرضیه و فرهاد نوجوانی پرشور، هیجانی و غیرتی است که در آرایشگاه کار مشغول است و صاحب‌کار او در این مدت از عادل و مادرش مراقبت می‌کند؛ البته که عشقی از طرف صاحب‌کار او نسبت به مرضیه وجود دارد؛ عادل علاقه‌مند به حوزه رپ است از این رو در پایین شهر تهران با دوستانی ناباب به رقابت می‌پردازند. در ادامه شاهد هستیم فردی برای عادل فضایی را فراهم می‌کند تا کلیپ‌های خود را بسازد و آن را در فضای مجازی برای جذب فالور، تبلیغات و معروف شدن بارگذاری کند..

همه این عوامل باعث می‌شود مرضیه تلاش بیشتری برای پیدا کردن فرهاد کند و سرانجام او را در اتاق شهربازی‌ای پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که فرهاد نمی‌تواند به خانه بازگردد و….

کد خبر 727183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.