ظرفیت زیرساخت‌های استقرار واحدهای فناور در کردستان ۲ برابر شد

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز با افتتاح دو مرکز در استان کردستان، ظرفیت زیرساخت‌های استقرار واحدهای فناور در این استان دو برابر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سجاد محمد علی‌نژاد، امروز _شنبه بیست‌ویکم بهمن_ در حاشیه افتتاح مجتمع نوآوری نور سنندج در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: امروز با افتتاح این مجتمع در شهر سنندج و ساختمان مرکز رشد در شهر مریوان، ظرفیت زیرساخت‌های استقرار واحدهای فناور در استان کردستان دو برابر شد.

وی افزود: پارک علم و فناوری استان کردستان به پارک سطح دو نزدیک شده است که برای این مرحله باید اراضی به آن اضافه شود و یا مجموعه‌هایی را برای استقرار واحدهای فناور در اختیار داشته باشد که این واحدها بتوانند خط تولید خود را در آن راه‌اندازی کنند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در گام بعدی دو قطعه از اراضی شهر سنندج به این ظرفیت اضافه می‌شود که می‌تواند مجتمع‌های کارگاهی را برای محل استقرار و خطوط تولید اولیه واحدهای فناور افزایش دهد و این کمک می‌کند ظرفیت نخبگانی در سطح استان توسعه پیدا کند و در کنار آن مقدمه‌ای برای توسعه اشتغال پایدار در سطح استان کردستان باشد.

محمدعلی‌نژاد ادامه داد: هر کدام از مجموعه‌های نخبگان ایده‌ای داشته باشند می‌توانند با مراجعه پارک علم و فناوری استان و مراکز رشد تابعه در شهرستان‌ها ایده خود را ارائه کنند که فرآیندی در پذیرش آن لحاظ می‌شود و در صورتی که بتوانند به محصول برسند و تشکیل شرکت دهند طبیعتاً تسهیلات نیز به آن‌ها اعطا می‌شود.

ظرفیت زیرساخت‌های استقرار واحدهای فناور در کردستان ۲ برابر شد

وی اضافه کرد: شرکت‌هایی که در پارک‌های علم و فناوری مستقر هستند هم از معافیت‌های مالیاتی و هم معافیت‌های پرسنلی می‌توانند استفاده کنند و شرکت‌های بزرگ نیز در صورتی که بتوانند ظرفیت‌های تحقیق و توسعه خود را در پارک‌های علم و فناوری بیاورند بر اساس قانون جهش تولید دانش بنیان می‌توانند از معافیت‌های مرتبط و اعتبار مالیاتی موجود استفاده کنند.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: سیاست کلی وزارت‌خانه این است که پارک‌های استانی تقویت کننده ظرفیت‌ها و صنایع بومی و توسعه وضعیت اشتغال، بر اساس ظرفیت‌ها و آمایش‌های سرزمینی باشند به همین دلیل هریک از پارک‌های استانی تقویت و ایجاد زنجیره راهبردی یک موضوع را انتخاب می‌کند و بر اساس آن بازار محصول را توسعه می‌دهد و اشتغال ایجاد می‌شود.

محمدعلی‌نژاد خاطرنشان کرد: زنجیره ارزش در صورتی که در استان کردستان نهایی شود مقدمه توسعه اشتغال و واحدهای فناور در استان خواهد بود.

کد خبر 727180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.