جزئیات امدادرسانی هلال‌احمر به حوادث در هفته سوم بهمن ۱۴۰۲

بر اساس گزارش جمعیت هلال‌احمر، از چهاردهم تا بیست‌ویکم بهمن، ۷۲۸ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات در سطح کشور به ثبت رسیده است و ۴۷۲ نفر با کمک امدادگران و نجاتگران این جمعیت نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، جمعیت هلال‌احمر یکی از سازمان‌های امدادی و خدماتی است که در بحران‌ها و حوادث طبیعی و جاده‌ای همواره امدادرسانی‌های ویژه‌ای به هم‌وطنان داشته و با فرارسیدن فصول سرد سال، اجرای طرح‌های زمستانی به منظور امدادرسانی هرچه بیشتر به شهروندان در دستور کار این جمعیت قرار گرفته است.

بر اساس گزارش جمعیت هلال‌احمر، از چهاردهم تا بیست‌ویکم بهمن ۱۴۰۲ در سطح کشور ۷۲۸ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات به ثبت رسیده است که نسبت به هفته قبل شاهد کاهش تعداد عملیات و خدمات امداد و نجات هستیم، بر پایه اطلاعات ثبت شده طی هفته گذشته با حضور نجاتگران جمعیت هلال‌احمر به ۳۷۳۶ نفر خدمات لازم امداد و نجات ارائه شد.

در این مدت زمان، ۴۷۲ نفر با کمک امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر نجات یافتند، ۳۳۸ مصدوم و بیمار در سوانح مختلف به مراکز درمانی منتقل شدند و ۳۲۵ مصدوم و بیمار در محل حادثه خدمات درمانی پیش بیمارستانی دریافت کردند.

طی این مدت زمان، عملیات رهاسازی ۶۸ مورد خودرو انجام و منجر به رهاسازی ۱۱۱ مصدوم در سوانح ترافیکی شد.

امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، در کنار مردم حاضر هستند و بیش از ۱۷۰۰ تیم عملیاتی با در اختیار داشتن ۱۰۶۲ دستگاه آمبولانس و خودروی پشتیبانی، برای پوشش امدادی در مراسم راهپیمایی و در سراسر کشور، حضور دارند.

شهروندان توجه داشته باشند که در روزهای برقی از سفر به مناطق صعب‌العبور و ناشناخته کوهستانی و جنگلی و سفرهای فردی و یا تک‌نفره پرهیز کنند؛ همچنین بهتر است قبل از انجام سفر، به اخبار هواشناسی توجه و در صورت هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال بارش باران و برف، از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها یا کوه‌پیمایی، پرهیز کنند.

هموطنان در صورت بروز هرگونه حادثه در مناطق جنگلی، کوهستانی و جاده‌ای می‌توانند با شماره ۱۱۲ هلال‌احمر تماس بگیرند و امدادگران هلال‌احمر به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به هم‌وطنان هستند؛ همچنین برای دریافت آموزش‌های اولیه درباره امدادرسانی در حوادث، افراد می‌توانند با مراجعه به وبگاه آموزش جمعیت هلال‌احمر khadem.ir نکات و موارد لازم را فراگیرند.

کد خبر 727163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.