بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت افرادی با مشکل زبان

هلند، اتریش، سوئد، فنلاند و کرواسی کشورهای اروپایی در رتبه اول، دوم، هستم، نهم و دهم لیست بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرانی است که فقط به زبان انگلیسی مسلط هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک مطالعه بین‌المللی درباره نگرانی‌های افراد قبل از مهاجرت نشان داد که بزرگ‌ترین ترس آن‌ها، زبان است. بنابراین بهترین مقاصد مهاجرتی اروپا، کشورهایی به‌شمار می‌رود که انگلیسی در آن‌ها به‌طور گسترده صحبت می‌شود.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت افرادی با مشکل زبان

کشورهای برتر اروپا برای مهاجرت انگلیسی‌زبانان

شاخص مهارت انگلیسی که توسط مؤسسه آموزش جهانی Education First (EF) منتشر شده است، کشورهای برتر اروپا در زمینه صحبت کردن به زبان انگلیسی را نشان می‌دهد. این مؤسسه از نتایج آزمون انگلیسی دو میلیون نفر در سراسر جهان از جمله ۳۵ کشور اروپایی برای طبقه‌بندی کشورها استفاده کرده است.

در این بررسی کشورهای اروپایی هشت رتبه در ۱۰ جایگاه برتر کشورهای انگلیسی‌زبان را به خود اختصاص دادند و کشورهای اروپای شمالی بهترین مهارت‌های زبان انگلیسی را داشتند.

کرواسی در رتبه دهم، فنلاند و سوئد در رده‌های نهم و هشتم و دانمارک در رتبه سوم این لیست قرار دارند. اتریش نیز با کسب ۶۴۱ از ۸۰۰ امتیاز ممکن جایگاه دوم را به خود اختصاص داد. رتبه اول در اختیار هلند قرار دارد، چراکه بین ۹۱ تا ۹۳ درصد هلندی‌ها می‌توانند به زبان انگلیسی مکالمه کنند. در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا در پایین‌ترین رتبه قرار دارد.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت افرادی با مشکل زبان

کدام کشورهای اروپایی برای اقامت به دانش زبان نیاز دارند؟

بعضی کشورهای اروپایی برای پذیرش اقامت، شهروندان خارجی را ملزم به قبولی در آزمون زبان می‌کنند. فرانسه به‌تازگی مجموعه‌ای از تغییرات را از جمله در مورد الزامات زبان در قوانین مهاجرت خود اعمال و برای انواع خاصی از مجوزهای اقامت و سطح زبان بالاتری برای شهروندی، آزمون‌های زبان را معرفی کرده است. به این ترتیب در حالی که همچنان هیچ آزمون زبانی برای کارت‌های اقامت کوتاه‌مدت وجود نخواهد داشت، از متقاضیان خواسته می‌شود مهارت‌های زبان فرانسه A2 یا بالاتر از چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان‌ها (CEFR) را ارائه دهند.

آلمان نیز برای اخذ اقامت دائم و شهروندی شرط داشتن دانش زبان را تعیین کرده است. مقررات فعلی نیاز به زبان آلمانی در سطح B1 را نشان می‌دهد. این سطح به‌عنوان توانایی درک نکات استاندارد در مورد موضوعات آشنا تعریف می‌شود که متقاضیان به‌طور منظم در کار، مدرسه، اوقات فراغت و مواردی از این قبیل با آن مواجه می‌شوند.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت افرادی با مشکل زبان

در نروژ، مجوزهای اقامت موقت نیازی به زبان ندارند، اما مجوزهای اقامت دائم تسلط کامل به زبان را می‌طلبد و فرد متقاضی بسته به شرایط باید ۲۵۰ تا ۵۵۰ ساعت درس زبان نروژی و یک دوره مطالعات اجتماعی را بگذراند. در معدودی از موارد می‌توان به ارائه مدرک آزمون زبان نروژی در سطح A2 بسنده کرد.

اقامت دائم سوئیس مستلزم آشنایی با یکی از زبان‌های رایج این کشور (آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی) در سطح A2 برای مکالمه و A1 برای نوشتن است. سوئد در حال حاضر در حال بررسی شرایط زبان برای مجوزهای اقامت طولانی‌مدت یا دائم است.

با این حال دریافت مجوز اقامت در بسیاری از کشورها مستلزم داشتن دانش زبان نیست و این امر تنها برای درخواست شهروندی الزامی می‌شود. در اسپانیا برای درخواست شهروندی فقط یک مدرک A2 زبان اسپانیایی (معادل یک مبتدی سطح بالا) کافی است. برای درخواست شهروندی پرتغال نیز تنها یک مدرک زبان در سطح A2 کافی است.

بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت افرادی با مشکل زبان

کد خبر 727140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.