روز جهانی فیلم + حقایق جالب از صنعت سینما

روز جهانی فیلم دومین شنبه فوریه هر سال، هم‌زمان با فصل اسکار جشن گرفته می‌شود. سال جاری این روز در ۱۰ فوریه برای بزرگداشت قدرت فیلم‌ها و ظرفیت آن‌ها برای الهام بخشیدن و تغییر زندگی مردم جشن گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی فیلم در دومین شنبه فوریه هر سال جشن گرفته می‌شود. این روز توسط آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک تعیین شده است تا عاشقان فیلم در سراسر جهان بتوانند در یک روز مشخص فیلم‌های مورد علاقه خود را تماشا کنند. تعیین روز جهانی فیلم در میانه فصل اسکار، به عمد برای تشویق مردم به مشارکت در هیجان فیلم‌های نامزد اسکار، همچنین بهترین اکران‌های سال انجام شده است. قدیمی‌ترین صنعت سینمای جهان در ایالات متحده که معمولاً هالیوود نامیده می‌شود، تأثیر زیادی بر صنعت فیلم جهانی داشته است.

امروزه، فیلم‌ها از دوربین‌های پیشرفته و همچنین گرافیک کامپیوتری و نرم‌افزارهای پیشرفته برای روایت داستان‌ها به شیوه‌های جالب استفاده می‌کنند. فیلم‌ها به‌عنوان نوعی «محتوا» دیده می‌شوند که نگاه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را به داستان‌سرایی تغییر می‌دهد.

حقایق جالب از صنعت سینما

فیلم چه زمانی اختراع شد؟

قدمت تصاویر متحرک به دهه ۱۸۹۰ می‌رسد؛ زمانی که اولین دوربین‌های متحرک اختراع شدند. در سال ۱۸۸۸، مخترع فرانسوی، لویی‌لو پرنس، خانواده‌اش را در یک کلیپ دو ثانیه‌ای در حال شوخی‌کردن تصویربرداری کرد. این نوآوری در نهایت منجر به تجاری‌سازی دوربین‌ها و تصاویر متحرک شد.

اولین فیلم بلند در سال ۱۹۰۶ تولید شد

فیلم استرالیایی The Story of Kelly Gang اولین فیلم بلند تاریخ بود که طول آن بیش از یک ساعت است.

روز جهانی فیلم + حقایق جالب از صنعت سینما

اولین سالن‌های سینما در سال ۱۹۰۷ افتتاح شد

قبل از سال ۱۹۰۷، بیشتر فیلم‌ها در تئاترهای سنتی یا در کارناوال‌ها نمایش داده می‌شدند. با ظهور سینماها، فیلم‌ها به خودی خود به جذابیت اصلی برای مردم تبدیل شدند.

ارزش بازار فیلم تا سال ۲۰۳۰ به ۱۶۹.۶۲ میلیارد دلار می‌رسد

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰، ارزش بازار فیلم و سرگرمی به رقم خیره‌کننده ۱۶۹.۶۲ میلیارد دلار افزایش می‌یابد. این رشد قابل‌توجه توسط عوامل مختلف، از جمله گسترش مداوم بازارهای بین‌المللی در حال ظهور و توسعه فناوری‌های نوآورانه که تجربه سینمایی را تقویت می‌کنند، تحت تأثیر است.

آواتار (۲۰۰۹) پرفروش‌ترین فیلم جهان در تمام دوران است

این فیلم با فروش جهانی دو تریلیون و ۹۲۳ میلیارد و ۷۰۶ میلیون و ۲۶ دلار عنوان پردرآمدترین فیلم تمام دوران را به خود اختصاص داده است. در رده دوم «انتقام‌جویان: پایان بازی» با قیمت ۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون و ۵۰۱ هزار و ۳۲۸ دلار و جایگاه سوم «آواتار: راه آب» دو میلیارد و ۳۲۰ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۲۸۱ دلار است.

روز جهانی فیلم + حقایق جالب از صنعت سینما

بالیوود بیشتر از هالیوود تولیدات سینمایی دارد

بالیوود، صنعت سینمای هند بیشتر از ایالات متحده و چین فیلم می‌سازد. در سال ۲۰۱۲، بالیوود ۲.۶ میلیارد بیلت سینما در مقایسه با ۱.۳۶ میلیارد بلیت در هالیوود فروخت.

ژانویه و فوریه؛ ماه‌های کساد سینما

اهالی سینما، ژانویه و فوریه را ماه‌های به‌دردنخور می‌نامند زیرا در این دوره معمولاً تماشاگران زیاد به سینما نمی‌روند و در نتیجه، استودیوها این زمان را صرف نمایش فیلم‌هایی می‌کنند که کمتر دیده شده‌اند و مخاطب کمی دارند.

پرطرفدارترین ژانرها

بر اساس کل درآمد باکس آفیس بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۲۳، محبوب‌ترین ژانر فیلم ماجراجویی است. دومین ژانر پرطرفدار اکشن است و سومین رتبه متعلق به درام است.

روز جهانی فیلم + حقایق جالب از صنعت سینما

کد خبر 727081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.