اقدامات شیکاگو برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی

شیکاگو کمک‌های مالی صندوق زیرساخت‌های آب‌وهوایی خود را با هدف گذار محله‌ها به اقتصاد سبز و مبارزه با اثرات تغییرات آب‌وهوایی افزایش داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نزدیک به ۷۰ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای شیکاگو از ساختمان‌ها است، بنابراین صندوق زیرساخت‌های آب‌وهوایی شهر، بودجه ضروری را برای مشاغل کوچک و سازمان‌های غیرانتفاعی فراهم می‌کند تا با اتخاذ استراتژی‌های انرژی پاک که منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سراسر شهر می‌شود، در عین کاهش هزینه‌های عملیاتی، بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان و افزایش راحتی را برای ساکنان رقم بزند.

کمک‌های مالی شیکاگو برای گذار سبز

۲۲ کسب‌وکار کوچک و مؤسسه غیرانتفاعی شیکاگو، کمک‌های مالی بلاعوض از ۷۵ هزار تا ۲۵۰ هزار دلار دریافت خواهند کرد که به پرداخت هزینه‌های پروژه‌هایی کمک خواهد کرد که انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی بدون فسیل، وسایل نقلیه الکتریکی، ایستگاه‌های شارژ، مدیریت آب طوفان سبز و سایر بهبودهای لازم برای ارتقای تاب‌آوری محله‌ها را پوشش می‌دهد. این مشاغل از بین ۸۸ پیشنهاد ارائه شده در یک دوره درخواست شش‌ماهه در سال گذشته انتخاب شدند.

اقدامات شیکاگو برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی

پیشنهادها توسط یک کمیته مشورتی متشکل از متخصصان آب‌وهوایی، غیرانتفاعی و کارکنان شهر بررسی شد و ارزیابی‌ها بر اساس عوامل مختلفی از جمله برابری محله، تأثیرات آب‌وهوایی، آمادگی و مزایای جامعه انجام شد. با حمایت از این پروژه‌های نوآورانه، شیکاگو نه‌تنها تغییرات آب‌وهوایی را موردتوجه قرار می‌دهد، بلکه آینده‌ای سالم‌تر و پایدارتر را برای جوامع خود به ارمغان می‌آورد.

کمک‌ها در مجموع با ارزش ۳.۷ میلیون دلار با درآمد حاصل از انتشار اوراق قرضه ۲۰۲۱ مرتبط با طرح بهبود شیکاگو تأمین می‌شود و تحت نظارت صندوق زیرساخت‌های اقلیمی قرار داد. این اقدام گامی مهم به سوی شیکاگوی سبزتر و انعطاف‌پذیرتر محسوب می‌شود که با تعهد شهر برای کاهش ۶۲ درصدی انتشار کربن تا سال ۲۰۴۰ هم‌سو است.

پروژه‌های اقلیمی شیکاگو

۱۱ پروژه مرتبط با خودروهای برقی که از طریق این طرح تأمین می‌شوند، با هدف کاهش وابستگی دریافت‌کنندگان کمک‌های مالی به خودروهای بنزینی و دیزلی، در عین حال افزایش تعداد مکان‌های شارژ در محله‌های محروم خواهند بود. این بخش شامل کربن‌زدایی ناوگان حمل‌ونقل با الکترونیکی‌سازی و نصب ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی می‌شود.

اقدامات شیکاگو برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی

از جمله پروژه‌های دیگر توسعه یک باغ صلح اجتماعی است که توسط سازمان توانمندسازی تاریخی شهر برنامه‌ریزی شده است و یک محوطه طبیعی برای تفریح، یک باغ سقفی و یک محوطه بومی برای آموزش در فضای باز را فراهم می‌آورد.

دور قبلی کمک‌های تأمین مالی که در می ۲۰۲۳ اعلام شد، کمک‌های بلاعوض به مبلغ ۶.۲ میلیون دلار برای ۳۲ کسب‌وکار و مؤسسه غیرانتفاعی اعطا کرد.

کد خبر 727078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.