افتتاح ۶۷۰۰ مدرسه در کشور طی ۳۰ ماه گذشته

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جذب ۷۲ هزار معلم در سال جاری، گفت: طی ۳۰ ماه گذشته، ۶۷۰۰ مدرسه در کشور به بهره‌برداری رسید که بیشتر در مناطق روستایی بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، رضامراد صحرایی امروز _شنبه بیست و یکم بهمن_ در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد؛ نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در ۳۰ ماه گذشته بالغ بر ۶۷۰۰ مدرسه جدید به بهره برداری رسید که ۶۰ درصد این مدارس در مناطق روستایی هستند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ بالاترین میزان جذب نیروی انسانی در سطح کشور صورت گرفته به گونه‌ای که بالغ بر ۵۰ هزار معلم جدید به آموزش و پرورش اضافه شد، همچنین بر اساس برنامه‌ریزی های صورت گرفته ۷۲ هزار معلم جدید در سال ۱۴۰۲ جذب می‌شوند، علاوه بر آن بعد از ۱۵ سال در حوزه پرورشی به صورت اختصاصی جذب مربی پرورشی خواهیم داشت تا مسائل تربیتی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه شاخص فضاهای آموزشی برنامه‌های گسترده‌ای در دولت مردمی در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: در این دولت همه تلاش ما این است که مدارس کانکسی برچیده شود، البته در این راستا با همکاری و هم‌افزایی بنیاد برکت یک طرح جامع در دست اجرا داریم و به زودی شاهد برچیده شدن مدارس کانکسی در سطح کشور خواهیم بود.

صحرایی اضافه کرد: توجه ویژه به افزایش پوشش تحصیلی یکی از اولویت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است و بر این اساس در کشور ما ۱۴ هزار مدرسه با ۱۰ دانش‌آموز داریم.

وی با تاکید بر اهمیت مدارس دولتی در برنامه‌های تحولی، تصریح کرد: در بحث مدارس روستایی و مناطق کم‌برخوردار برنامه ما توجه به روستا مرکزی است و بر این اساس آموزش و پرورش همه ظرفیت‌های خود برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان به کار خواهد بست.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای توزیع شیر رایگان در مدارس نیز صورت گرفته است و هر هفته بالغ بر ۱۶/۵ میلیون پاکت شیر در سطح مدارس کشور توزیع می‌شود، در این راستا وزارت آموزش و پرورش از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد این طرح استفاده خواهد کرد.

صحرایی تاکید کرد: شورای آموزش و پرورش یکی از کلیدی‌ترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند کمک شایانی به آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های تحولی کند و بر این اساس خواسته ما این است که این شورا در استان خوزستان نیز با جدیت به کمک مجموعه تعلیم و تربیت استان بیاید و برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش فعال‌تر باشد.

کد خبر 727041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.