توزیع ۱۳۲ سطل‌ تفکیک پسماند از مبدا در ادارات و مدارس قرچک

معاون خدمات شهری شهرداری قرچک گفت: با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ تفکیک پسماند از مبدا، ۱۳۲ سطل‌ تفکیک پسماند از مبدا در ادارات و مدارس شهر قرچک توزیع شد.

محسن خائف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از توزیع سطل‌های تفکیک پسماند زباله از مبدا در سطح ادارات و مدارس شهر قرچک با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ تفکیک پسماند از مبدأ خبر داد و اظهار کرد: ۱۳۲ سطل تفکیک پسماند از مبدا با اعتبار ۱۱۶ میلیون تومان خریداری و در ادارات و مدارس شهر توزیع شده است.

وی افزود: کمک به بحران انرژی با صنعت بازیافت صورت می‌گیرد، چراکه بخش عمده‌ای از ضایعات طی سال‌های گذشته در تولید انرژی به کار گرفته می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قرچک ادامه داد: بسیاری از ضایعاتی که بدون استفاده و غیرقابل بازیافت تلقی می‌کنند می‌تواند در حوزه انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

خائف با بیان اینکه فرآیند بازیافت شامل سه مرحله اصلی جمع‌آوری و انتقال، تفکیک، پردازش و بازیافت ضایعات است، تصریح کرد: تفکیک از مبدا فرایندی است که در مرحله نخست بازیافت صورت می‌گیرد و طی آن انواع ضایعات به دسته‌های مناسب تفکیک می‌شوند تا در ادامه بتوانند مورد استفاده قرار گیرند در غیر این صورت زباله‌ها بلااستفاده می‌شود.

کد خبر 727030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.