پیشرفت ۷۰ درصدی بخش تصفیه خانه  فاضلاب چادگان

مدیر آب و فاضلاب شهرستان چادگان گفت: در بخش تصفیه خانه فاضلاب چادگان که از سال ۱۳۹۱ فرآیند اجرایی آن آغاز شده بود، پیشرفت ۷۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبر گزاری ایمنا از اصفهان، محمد رضا یبلویی امروز _جمعه بیستم‌بهمن_ پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته چادگان اظهار کرد: در موضوع فاضلاب شهرستان چادگان به دلیل طولانی شدن پروژه و مشکلاتی که در این زمینه بود، برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفت و قبل از حضور بنده در شهرستان بخشی از لوله گذاری شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرستان به طول ۳۲ کیلومتر انجام شده بود که ۵۰ درصد شبکه جمع‌آوری فاضلاب مطالباتی از سال ۸۶ داشته است.

وی افزود: در بخش تصفیه خانه هم از سال ۹۱ عملیات اجرایی آغاز شده بود با پیشرفت ۷۰ درصدی در بخش ساختمان فرآیند انجام شده بود که سال گذشته و ابتدای سال جاری پیمانکار جدیدی به کار گرفتیم و در بخش سازه هشتاد و هفت درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

رئیس شرکت آب و فاضلاب چادگان گفت: در بخش الکترومکانیکال ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و در بخش برق رسانی مجوزها اخذ شده و برق رسانی به تصفیه خانه با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال انجام است.

یبلویی تصریح کرد: از لحاظ اعتباری حدود ۳۱ میلیارد تومان هزینه می‌کنیم که ۲۱ میلیارد تومان آن تا پایان سال گذشته و ابتدای سال جاری بوده است و ۱۸۸ میلیارد تومان هم برای سال جاری پیمان بسته شده که ۶۸۰ درصد در این بخش پیشرفت داشتیم.

وی اضافه کرد: این نشان دهنده عزم مسئولان برای تکمیل این پروژه چند ساله است و سعی می‌شود که این مشکل حل شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان چادگان تاکید کرد: پروژه فاضلاب چادگان یکی از پروژه‌های خاص ملی است و به لحاظ طراحی نمونه‌ای نداریم که بتوانیم تصفیه خانه و پساب را در حد آب شرب تصفیه کنیم و برای اولین بار در کشور؛ در چادگان این اتفاق رقم خواهد خورد.

یبلویی ادامه داد: این طرح جز پروژه‌های ویژه ملی است و معاون وزیر نیرو از این پروژه بازدید کرده است و طی ایام آتی هم قرار است که بازدیدی انجام شود.

وی افزود: برای اولین بار در فاضلاب روستایی؛ روستاهای علی عرب، معروف آباد و قرقر را به همراه پروژه فاضلاب رزوه در دستور کار قرار دادیم و عملیات کمیسیون ماده ۲۳ آن در حال انجام است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب چادگان گفت: در بخش آب شرب شهرستان، جهت تأمین آن مشکلاتی داشتیم که از ابتدای سال اقدام به حفر چاه کردیم که مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

یبلویی تصریح کرد: برداشت آب از دریاچه که در راستای طرح نهایی تأمین آب پایدار چهار شهرستان اصلاح شده و تخصیص این پروژه ۴۸ لیتر در ثانیه است که ۱۸ لیتر روستایی و ۴۰ لیتر شهری است.

وی افزود: نصب تجهیزات و تجهیز ایستگاه پمپاژ محل اسکله، اجرای ایستگاه پمپاژ ثابت و تجهیز و لوله گذاری لازم، اجرای سازه تصفیه خانه در بخش فرآیند، تأمین فیلترها، انجام فرآیند خرید و انتقال تجهیزات الکترومکانیکال، طی سال جاری انجام شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب چادگان بیان کرد: در حال تکمیل سیستم هستیم و این مراحل به صورت جهادی در حال انجام است و به دلیل حساسیت موضوع معاون محترم وزیر به صورت هفتگی بازدید داشته است.

یبلویی افزود: در بخش زیر ساخت‌های روستایی اقدامات مهمی از جمله اصلاح شبکه توزیع روستای علی آباد سه کیلومتر به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون، پرمه ظاهر آباد دو کیلومتر به ارزش یک میلیارد و چهارصد میلیون، پرمه تقی آباد دو کیلومتر به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون انجام شده است.

وی در ادامه افرود: در روستای پرمه قهرمان آباد هم دو کیلومتر به ارزش یک میلیارد و۶۰۰ میلیون، پرزگان سفلی یک و نیم کیلومتر به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون، در اصفهانک مشایی یک و نیم کیلومتر به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون، در اصفهانک سفلی ۳۰۰ متر به ارزش ۲۴۰ میلیون و در ورباد علیا دو کیلومتر به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون، دهکلبعلی ۴۰۰ متر ۳۲۰ میلیون، مجتمع خرسانک ها چهار کیلومتر با اعتبار سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون انجام شده است.

رئیس آب و فاضلاب چادگان عنوان کرد: لوله گذاری در شبکه روستاها جهت اصلاح توسعه ۲ کیلومتر و ۳۰۰ متر به ارزش ۸۴۰ میلیون انجام شده است و برای آب رسانی به روستای انالوجه کف شکنی چاه انجام شده است.

کد خبر 726952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.