روز چهارمحال و بختیاری فرصتی برای رشد و هویت‌یابی استان است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری گفت: روز چهارمحال و بختیاری روز توجه به ظرفیت‌های این استان و روز وحدت و همدلی است و باید از درون خود را بشناسیم، با ظرفیت‌های فراوانی که در استان وجود دارد، باید از فرصت روز چهارمحال و بختیاری برای رشد و توسعه و هویت‌یابی استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام امروز _جمعه بیستم بهمن_ در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ابعاد معنوی انقلاب در جامعه شناخته شده نیست و باید روی این مسئله متمرکز شویم، انقلاب اسلامی یک انقلاب نبوی است، بعثتی از جنس فرهنگی که به دنبال خودش تعلیم و تزکیه را همراه دارد.

وی افزود: جامعه انسانی آگاه و دارای دانش و بینش از اهداف انقلاب اسلامی بوده است، قبل از انقلاب ملت ایران تحقیر می‌شد، اما امام خمینی (ره) خودباوری را به جامعه تزریق کرد، مردم «ما می‌توانیم» را سرلوحه کارشان قرار دادند و نتیجه آن پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف شد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در مقاطعی از انقلاب اسلامی دشمن ضربات سنگینی به انقلاب وارد کرد، دست به ترورهای ناجوانمردانه زد، اما دید نماینده مجلسی را که برای آنکه مجلس از حد نصاب کمتر نشود، از روی تخت بیمارستان به مجلس رفت، شما خدا را نصرت کردید و خدا شما را نور چشم جهانیان قرار داد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به تمدن اسلامی مسیر طولانی در پیش داریم، تاکید کرد: یک جامعه متمدن نیازمند شناخت است، شناختی که در پی آن عمل صالح است، در این جامعه همه با یکدیگر برادرند و این پیوستگی حول قرآن و ائمه اطهار (ع) است.

نکونام با اشاره به بیستم بهمن روز چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مراحل زیادی طی شده است که ۲۰ بهمن به عنوان روز چهارمحال‌وبختیاری ثبت شود و امسال اولین سالی است که این روز در تقویم رسمی کشور به عنوان روز چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

وی بیان کرد: روز چهارمحال و بختیاری روز توجه به ظرفیت‌های این استان و روز وحدت و همدلی است، این استان باید از درون خودش را بشناسد و خود را به کشور و دنیا معرفی کند.

نکونام عنوان کرد: با ظرفیت‌های فراوانی که در استان وجود دارد، باید از فرصت روز چهارمحال و بختیاری برای رشد و توسعه و هویت‌یابی استان استفاده شود؛ ستادی دائمی برای استان شکل گیرد که بتواند همه ساله این مراسم را شکل دهد.

کد خبر 726923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.