انصارالله یمن کمر آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: انصارالله یمن کمر آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکست و با تمام توان مانع کشتی‌های عازم اسرائیل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی ظهر امروز _جمعه، بیستم بهمن_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در محل مصلای اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: انصارالله یمن کمر آمریکا و رژیم صهیونیستی را شکست و با تمام توان کشتی‌های عازم اسرائیل را مانع شد و این کار خیلی خطرناک بود، چون موجب غضب آمریکا و اروپا بود.

وی ادامه داد: یمنی‌ها با جرأت تمام گفتند جز از خداوند نمی‌ترسیم تا حصار غزه تمام نشود و تا کشتار اهالی غزه تمام نشود، اجازه ورود به کشتی‌های اسرائیلی از باب المندب نخواهیم داد؛ آمریکا انگلیس با ۱۹ کشور تحالف کرده و حمله را به یمن شروع کردند.

امام جمعه اردبیل گفت: یمنی‌ها شهید دادند، مقاومت کردند، بمباران آمریکا و انگلیس بسیار وسیع بود، اما نتیجه نداد و یمنی‌ها باز مرور کشتی‌های اسرائیلی را مختل کردند و آمریکا و انگلیس حریف آن‌ها نشدند، این هفته قرار است ارتش آلمان نیز به آن‌ها ملحق شود، اما یک مطلب جان‌سوز این است که چند کشور عربی فوراً دست به کار شدند و از خشکی برای اسرائیل جاده درست کردند و تمام زحمت انصارالله یمن را پنبه کردند، این یک خیانت عظیم از کشورهای اسلامی نسبت به فلسطین و فلسطینی‌ها و خدمت بزرگی به صهیونیسم بود و این نشان می‌دهد که مشکل عالم اسلام از طرف حکام خودفروخته و دست‌نشانده آمریکاست.

وی گفت: البته انصارالله دستش بازتر است، اخیراً انصارالله نقشه کابل‌های زیرآبی در دریای سرخ و دریای عرب و خلیج فارس را منتشر کرد، کل جهان با این کابل‌ها بهم متصل می‌شوند و اگر انصارالله آن‌ها را مورد حمله قرار دهد، دنیا در یک فاجعه بزرگی فرو خواهد رفت؛ خطوط اینترنت که تمام قاره‌ها را به هم وصل می‌کند از باب المندب از زیر آب رد می‌شود.

عاملی افزود: بلینکن این هفته در سفر به اسرائیل به نتانیاهو گفت هر روز از خودم می‌پرسم کودکان غزه به چه گناهی کشته شدند؛ آن‌ها هیچ تقصیری نداشتند و نتانیاهو با وقاحت جواب می‌دهد که آن‌ها را ما نکشتیم حماس کشت؛ در جنگ صفین وقتی عمار کشته شد لشکر معاویه به تردید افتاد چون رسول خدا (ص) گفته که عمار تقتله الفئه الباغیه یعنی لشکری که عمار را بکشد ظالم و در آتش جهنم است، در نتیجه لشکر معاویه پریشان شد معاویه وقتی دید اوضاع خراب شد فوراً کلام رسول خدا (ص) را تأویل کرد و گفت عمار را ما نکشتیم علی باعث شد که او کشته شود؛ یعنی تاریخ مدام تکرار می‌شود از استدلال نتانیاهو معلوم می‌شود که آن‌ها اگر کل فلسطینی‌ها را بکشند باز احساس گناه نمی‌کنند و این اندیشه‌ای بسیار وحشتناک است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: اینکه بلینکن می‌گوید هر روز از خودم سوال می‌کنم که چرا اطفال بی‌گناه غزه را کشتیم این یک ظاهرسازی وحشتناک و یک نفاق بزرگ از این وزیر یهودی آمریکاست تا افکار عمومی دنیا را تنظیم کند و آمریکا را از نفرت عظیمی که در دنیا علیه آن برپا شده نجات دهد، اگر واقعاً غصه کودکان را دارید ارسال سلاح را قطع کنید تا در ۴۸ ساعت آتش‌بس برقرار شود، یکی از اروپایی‌ها می‌گوید اگر سلاح آمریکایی به اسرائیل قطع شود در عرض ۴۸ ساعت آتش بس در غزه برقرار می‌شود.

خطیب جمعه اردبیل تصریح کرد: عجیب است که خودش اطفال را کشته و خودش هم برای آن‌ها روضه می‌خواند؛ این جز تحمیق مردم دنیا نام دیگری ندارد، تمام اطفال با سلاح آمریکایی کشته شدند و حالا برای آن‌ها اشک تمساح می‌ریزد او همان کسی است که قبل از طوفان الاقصی گفت من اول یهودی سپس آمریکایی هستم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این روزها دو حادثه بسیار خطرناک و تکان‌دهنده و شنیع در غزه در حال وقوع است اول مسئله گرسنگی است؛ گرسنگی تمام غزه را فرا گرفته است، فلسطینی‌ها به مرگ تدریجی مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار نفر در آستانه مرگ در اثر نبود نان و آب هستند، گریه اطفال به آسمان بلند است و مادران در برابر آن‌ها اشک خون می‌ریزند، مصیبت و فاجعه دوم این است که اسرائیل همه جا را بمباران و با خاک یکسان کرد و به فلسطینی‌ها گفت همه به رفح بروند و حالا احتمال حمله وسیع به رفح زیاد است.

۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی و عزم و اراده بلند ملت ما است

عاملی با تاکید بر اینکه ۲۲ بهمن مظهر اقتدار ملی، مظهر حضور مردمی، مظهر استقامت و مظهر عزم و اراده بلند ملت ماست، گفت: ۲۲ بهمن روز یاس دشمن و روز نابود شدن تلاش عظیم و هزینه سنگین دشمن است.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: حضور در صحنه یک وظیفه ملی و دینی است و در طول تاریخ هر وقت ملت ایران در صحنه نبوده این کشور را تقطیع کرده‌اند و چنان ضربه زده‌اند که قابل جبران نبوده است.

کد خبر 726922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.