افزایش ۳ درجه‌ای دمای هوا در اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا در استان گفت: بیشینه دمای شش شهرستان بیش از ۲۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر جوی پایدار طی امروز بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، از فردا تا روز دوشنبه به سبب گذر امواج ناپایدار در لایه میانی جو، شرایط افزایش ابر و وزش باد و در نیمه غربی و جنوبی استان احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت، تصریح کرد: کمینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی با اشاره به ثبت کاهش کمینه دمای زیر صفر در ۱۵ شهر اصفهان گفت: بویین میاندشت با دمای ۵- درجه، شهرضا و فرودگاه اصفهان با ۴- درجه سانتی‌گراد، چادگان، شاهین شهر و میمه، فلاورجان و لنجان با دمای ۳- درجه، فریدن (داران) و مبارکه ۲- درجه، برخوار (دولت‌آباد)، خوانسار، دهق، سمیرم، فریدونشهر و ورزنه با ۱- درجه به ترتیب سردترین مناطق ثبت شدند.

معتمدی با بیان اینکه بیشینه دمای شش شهرستان بیش از ۲۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شد، افزود: طی ۲۴ ساعت آینده شهرهای بادورد و خوروبیابانک با ۲۲ درجه، چوپانان، کاشان و مهاباد با ۲۱ درجه سانتی‌گراد و آران و بیدگل با دمای ۲۰ درجه گرم‌ترین نقاط استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: بادرود با بیشینه دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۵- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 726917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.