کار جهادی و انقلابی عامل نجات کشور است

امام جمعه شهرستان خوی گفت: کار جهادی و انقلابی عامل نجات کشور بوده و تکیه بر توان داخلی و ظرفیت مردم را باید مدنظر قرار داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی امروز _جمعه، بیستم بهمن_ در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان خوی ضمن تأکید بر جایگاه خانواده در اسلام اظهار کرد: اگر دستورات اهل بیت (ع) در خصوص محبت در جامعه اجرایی شود، جامعه ما یکپارچه نشاط و محبت می‌شود.

وی افزود: طبق آموزه‌های اسلامی و پیامبر و ائمه اطهار (ع) نباید جواب بدی را با بدی جواب داد، بلکه باید با نیکی و احسان با بدی‌ها مواجهه کرد و نباید کینه نگه داشت و درصدد تلافی برآمد، چرا که این موضوع در صورت عدم توجه موجب بروز مشکلات متعدد در جامعه می‌شود.

امام جمعه شهرستان خوی گفت: هرچقدر خوبی در جامعه زیاد شود، رحمت الهی نیز زیادتر خواهد شد.

قاسم‌خانی با اشاره به بیستم بهمن و مقابله مردم خوی با رژیم طاغوت ادامه داد: در بیستم بهمن ۱۳۵۷ عوامل رژیم ۷ نفر از شهروندان خویی را به شهادت رساندند و کل شهدای پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان خوی ۱۶ نفر است.

وی تصریح کرد: از جمله اولین‌هایی که در تاریخ انقلاب با افتخار به نام خوی ثبت شده است، جانفشانی شهید اسماعیل سلامت‌بخش که از درجه‌داران گارد شاهنشاهی بود که در یک عملیات شهادت‌طلبانه همراه با سرباز خود در ظهر عاشورا به محل تجمع افسران و فداییان شاه که در سرکوب مردم نقش داشتند، حمله کرده و عده‌ای را به هلاکت رسانده و خودشان نیز شربت شهادت را می‌نوشند و این اولین شکاف در بین نیروهای نظامی شاه ثبت شده است.

قاسم‌خانی یادآور شد: پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی نور بر ظلمت بود.

وی با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های حماس در نوار غزه عنوان کرد: گروهی از جوانان فلسطینی توانسته‌اند در برابر افسران و ژنرال‌های صهیونیستی و سرویس‌های جاسوسی قد علم کرده و نظام سلطه در برابر این شکست به بمباران زنان و کودکان بی‌گناه روی آورده است.

امام جمعه شهرستان خوی با توجه به تعطیلی شبکه صهیونیستی منوتو خاطرنشان کرد: یکی از عوامل تعطیلی این شبکه که فرهنگ ایرانی و اسلامی را هدف قرار داده بود، جنگ حماس و رژیم صهیونیستی است که اسرائیل را عاجز از تأمین بودجه و کمک‌های مالی کرده است.

قاسم‌خانی افزود: انقلاب اسلامی ثابت کرد که راه نجات کشور اعتماد به غرب نیست، بلکه خودباوری و کار جهادی است و از همین رو کشورمان در بسیاری از شاخص‌های علمی رشد بسیار قابل توجهی داشته است.

وی عنوان کرد: در علم پزشکی از رتبه ۴۳ به رتبه دهم رسیده‌ایم و در نانوتکنولوژی هیچ جایگاهی نداشتیم و الان رتبه سوم را داریم، در حوزه صنعتی رتبه ۶۴ جهان بودیم که هم اکنون رتبه نوزدهم هستیم و در بسیاری موارد دیگر رتبه‌های نخست جهان را کسب کرده‌ایم که از برکات شعار ما می‌توانیم است که انقلاب اسلامی به ما یاد داد.

قاسم‌خانی تصریح کرد: کار جهادی و انقلابی عامل نجات کشور بوده و تکیه بر توان داخلی و ظرفیت مردم را باید مدنظر قرار داد.

کد خبر 726899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.