شیراز این افتخار را دارد که پرچم دار کسب عنوان پایتخت زیست محیطی آسیا باشد

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: شهر شیراز این افتخار را دارد که پرچم دار عنوان کسب پایتخت زیست محیطی آسیا باشد و یکی از مولفه های این انتخاب، حوزه مدیریت پسماند و پاکیزگی شهر شیراز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، روح الله خوشبخت شامگاه _ پنج شنبه نوزدهم بهمن_ در چهارمین مراسم تجلیل و قدردانی از پاکبانان شیراز با عنوان سفیران پاکیزگی که در محل ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب (ره) برگزار شد، اظهار کرد: چهارمین جشن ویژه پاکبانان نارنجی پوش شهر شیراز به مناسبت دهه فجر با حضور و همت شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

وی افزود: در ماه گذشته کلان شهر شیراز به عنوان پایتخت زیست محیطی شهرداری‌های آسیای انتخاب شد و یکی از مؤلفه‌های این انتخاب، حوزه مدیریت پسماند و پاکیزگی شهر شیراز است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اضافه کرد: سه هزار نفر از نیروهای خدوم و پر تلاش سازمان مدیریت پسماند اعم از پاکبانان، رانندگان، کارگران جمع آوری زباله، سر کارگران و بانوان حاضر در کانکس‌های جمع آوری مواد بازیافتی در این جشن بزرگ حضور داشتند.

خوشبخت ادامه داد: در مجموعه سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اقدامات زیست محیطی مؤثر بسیاری در شهر شیراز همچون محل دفن مهندسی بهداشتی همچون خط‌های تفکیک در مقصد، سلول‌های مراکز دفن مهندسی بهداشتی، آزمایشگاه تخصصی، یک هزار فضای سبز اختصاصی پیرامونی و برای اولین بار در کشور تولید انرژی از پسماند را در یک دهه گذشته با همکاری سفیران پاکیزگی اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: شهر شیراز این افتخار را دارد که پرچم دار عنوان کسب پایتخت زیست محیطی آسیا باشد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز هدف از برگزاری این جشن را افزایش شور و شوق و تقدیر از زحمات پاکبانان عنوان و اظهار کرد: در این جشن به منظور تقدیر از خدمات این نیروهای پر تلاش، هدیه‌ای از سوی شهرداری شیراز در قالب برگزاری قرعه کشی سفر به شهر مشهد مقدس به عنوان هدیه روز مبعث تقدیم پاکبانان شد که در این خصوص سه نفر از پاکبانان محلات یازده گانه شهر شیراز به سفر مشهد اعزام می‌شوند.

خوشبخت تاکید کرد: مقرر شده است بنا بر دستور شهردار شیراز در روز پاکبان از سفیران پاکیزگی شهر شیراز تجلیل و قدردانی شود.

وی ادامه داد: اگر حضور و زحمت این نیروهای پر تلاش نباشد، شاهد شهری تمیز نخواهیم بود. این در حالی است که یکی از مؤلفه‌های اصلی شهر شیراز پاکیزگی آن است و هر ساله با نظرسنجی که در ایام نوروز از میهمانان نوروزی صورت می‌گیرد از پاکیزگی این کلان شهر به عنوان اولین مؤلفه نام برده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار امیدواری کرد: با نریختن زباله بر روی زمین باعث خم شدن قامت پاکبانان نشویم.

کد خبر 726831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.