اعتبار ۶۲۰ میلیارد تومانی مدیریت شهری اصفهان برای خط یک مترو در ۱۴۰۳

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی این کلان‌شهر را تشریح کرد.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: ردیف‌های عمرانی و جاری بودجه حدود ۲۹ هزار میلیارد تومانی پیشنهادی شهرداری اصفهان برای سال ۱۴۰۳ در کمیسیون‌های تخصصی شورا بررسی شد.

وی افزود: در بخش عمرانی نگاه کمیسیون‌ها به‌این بود که فعالیت‌های اساسی و پروژه‌های شاخص از جمله احداث بوستان‌های بزرگ قطار شهری، رینگ چهارم انجام شود و برای این رینگ ترافیکی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از بزرگراه شهید دستجردی تا پل شهید سلیمانی و پل آفتاب امتداد پیدا کند تا حلقه حفاظتی از قسمت جنوبی شهر تا شرق و قسمتی از شمال تکمیل شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین برای اقدامات شاخص دیگری همچون خرید اتوبوس، خطوط اتوبوس تندرو، زیرساخت‌های فضای سبز شهر، کمک. به احداث مساجد، فرهنگسراها و ورزشگاه‌ها، سعی شد پروژه‌های خوبی برنامه‌ریزی شود.

سامع با بیان اینکه این اقدامات ضمن توجه به اعتبارات محلات و پروژه‌های محله‌محوری است تا شهروندان تأثیر مستقیم آن را ببینند، اضافه کرد: نگاه محله‌محور و شهری و فراشهری، برای اینکه اصفهان بتواند به‌عنوان یک شهر زیبا و شایسته، شرایطی برای زندگی داشته باشد، مواردی مد نظر است.

وی اضافه کرد: در جلسه کمیسیون تلفیق نگاهی به مباحث محیط زیستی شهر همچون آلودگی هوا داشتیم و اقداماتی که مدیریت شهری باید در این رابطه انجام دهد و در زمینه جریان زاینده‌رود، مطالبه حقابه آن، پدیده فرونشست، مادی‌ها و درختان شهر به‌عنوان میراث محیط زیستی ردیف‌های در نظر گرفته شد تا تمهیداتی برای آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

در بودجه سال آینده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ناوگان اتوبوسرانی اصفهان در نظر گرفته شد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در بخش هزینه‌های جاری نیز کمیسیون‌های شورا به‌صورت تخصصی وارد شدند و در بخش‌هایی همچون کمک به شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه برای ارائه خدمات مواردی مطرح و مصوب شد.

سامع با بیان اینکه گاهی درآمد بعضی سازمان‌های شهرداری که فعالیت‌های اصلی شهری را انجام می‌دهند، جوابگوی هزینه‌های آن‌ها نیست، اضافه کرد: در بودجه سال آینده برای شرکت واحد اتوبوسرانی حدود ۷۵۰ میلیارد تومان جهت پرداخت حقوق و دستمزد، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای نگهداری اتوبوس‌ها و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی ناوگان در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه موضوع کمک به سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برای خرید تجهیزات و حقوق و دستمزد نیز در جلسه کمیسیون تلفیق این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شد، اضافه کرد: کمک به سازمان فرهنگی برای فعالیت مناسب تمام فرهنگسراها و ورزشگاه‌ها و برگزاری مناسب رویدادها و سازمان‌های پارک‌ها و فضای سبز و زیباسازی نیز در جلسه این هفته کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در این جلسه برای کمک به مباحث جاری شرکت متروی منطقه اصفهان مبلغ ۳۲۰ میلیارد تومان و برای مباحث عمرانی، تعمیرات و نگهداری ناوگان قطار شهری که به شهروندان سرویس‌دهی می‌کند، همچنین نگهداری و ایمنی ایستگاه‌ها حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

کد خبر 726762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.