ارائه خدمات به ۷۶هزار نفر مددجوی بهزیستی در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی بهزیستی استان اردبیل از ارائه خدمات به ۷۶هزار نفر مددجوی سازمان بهزیستی در استان اردبیل خبرداد

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی ظهر امروز _پنجشنبه نوزدهم بهمن_در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: اغلب خدمات ارائه شده به افراد جامعه هدف از طریق حوزه‌های تخصصی امور اجتماعی، پیشگیری و امور توانبخشی بوده و در حال حاضر تعداد ۷۶ هزار نفر از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یکی از مسائل بسیار حائز اهمیت را بحث توانمند سازی جامعه هدف عنوان کرد و افزود: امیدورایم با تدابیر و برنامه ریزهای صورت گرفته بتوانیم عموم مردم از خدمات سازمان که از دوران طفولیت تا سالمندی را شامل می‌شود گسترش دهیم تا در این زمینه مردم از کمترین دغدغه برخوردار باشند.

رضایی همچنین در خصوص برنامه‌ها و طرح‌های قابل افتتاح در ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: امسال به حول و قوه الهی نزدیک به ۶۸ واحد مسکن مددجویی، ۳۸۷ مورد طرح خود اشتغالی، ۳ مورد کارفرمایی، ۳ مورد گروه‌های همیار و ۴ مورد هم مرکز و خانه‌های حمایتی در سطح استان و شهرستان افتتاح به بهره برداری می‌رسد.

وی در رابطه با بحث اشتغال و توانمند سازی مددجویان تصریح کرد: در سال گذشته ۱۳۸۲ نفر از افراد تحت حمایت از خدمات اشتغال استفاده کرده بودند که طی ۱۰ ماهه سالجاری ۹۳۲ نفر مشمول برخورداری از طرح‌های اشتغال زایی قرار گرفته‌اند و ۱۲۰۰ نفر هم در حال بهره مندی از ظرفیت اشتغال است.

رضایی همچنین در مورد مسکن مددجویی نیز اظهار داشت: در زمان دولت سیزدهم تعداد ۲۹۰ واحد مسکن مددجویی تحویل مددجویان قرار گرفته است که تا کنون در کنار طرح نهضت ملی مسکن، نزدیک به ۵۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت داریم که تعداد ۱۶۰ مورد آن تحویل داده شده و مابقی هم در حال ساخت است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به بحث تکمیل زنجیره پیشرفت هم اشاره کرد وگفت: با توجه به تکمیل زیر ساخت‌های استان و رسیدن به اهداف تعیین شده، بهزیستی استان هم با فراهم نمودن زیر ساخت‌ها لازم در صدد دستیابی به این آرمان‌ها از هیچ تلاش و کوششی دریغ ننموده و با تقویت مراکز، خانه‌ها و مؤسسات تابعه در حال ارائه خدمات با کیفیت تر به افراد جامعه هدف است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در بخش دیگر از سخنان خود خاطر نشان کرد: یکی دیگر از خدمات حائز اهمیت و مهم به آحاد جامعه ارائه خدمات از طریق خطر تلفنی اورژانس اجتماعی (۱۲۳) و خط تلفنی صدای مشاور (۱۴۸۰) هست که خوشبختانه با توجه به اطلاع رسانی‌های بعمل آمده مردم شریف استان از این خدمات آشنایی کامل دارند و در صورت مواجهه با مشکلات احتمالی و دریافت مشاوره‌های تخصصی با این خطوط در ارتباط هستند.

رضایی در خصوص ارائه خدمات از طریق مراجعات حضوری بیان کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار مورد مراجعات حضوری داشتیم و تا کنون هم ۵۶۰۰ نفر با مراجعه حضوری به منازل ولی نعمتان در حال برخورداری از خدمات سازمان هستند. که در کنار این موارد بحث ظرفیت سازی اجتماعی هم مورد توجه قرارگرفته است تا با این امکان و همراهی مسئولان و دستگاه‌های یاری رسان مددجویان با آسودگی خاطر به نیازها و حل مسائل خود بپردازند.

وی در پایان بهره گیری از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی در حل مسائل و مشکلات مددجویان یادآورشد و گفت: خوشبختانه در سایه تلاش‌های صورت گرفته به مدد گروه‌های جهادی و مردمی ۱۴ مورد مسکن آسیب دیده ناشی از بلایای طبیعی، تهیه و توزیع ۱۰۰ مورد لوازم خانگی ضروری و ۶ مورد هم جبران خسارت‌های مالی از جمله این اقدامات است.

کد خبر 726758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.