گذر امواج ناپایدار از آسمان اصفهان/گرما، پدیده غالب در استان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا از عبور گذر امواج ناپایدار در لایه میانی جو شرایط افزایش ابر، وزش باد و در نیمه غربی و جنوبی استان احتمال بارش پراکنده خبر داد.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر جوی پایدار تا فردا بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس طی این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، در روزهای شنبه تا دوشنبه به سبب گذر امواج ناپایدار در لایه میانی جو شرایط افزایش ابر، وزش باد و در نیمه غربی و جنوبی استان احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی با اشاره به ثبت کاهش کمینه دمای زیر صفر در ۱۶ شهر اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۶- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 726744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.