۴۰ تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی مازندران اجرایی شد

رئیس دانشگاه مازندران از انعقاد ۴۰ تفاهم‌نامه‌ همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در دانشگاه مازندران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حشمت الله علی‌نژاد امروز _ پنجشبه نوزدهم بهمن_ در جمع خبرنگاران با اشاره به تعداد مقاله‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: تاکنون ۵۷۱ مقاله در حوزه اسکوپوس، ۴۲۰ مقاله در حوزه آی اس ای و ۴۸۷ مقاله در حوزه جی سی آر ارائه شد.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات، نوآوری و فن‌آوری‌های دریایی را با همکاری مؤسسه آموزشی و دفاعی نیروهای مسلح تأسیس کردیم، افزود: در این دانشگاه ۴۵ واحد فناور مستقر در مرکز رشد وجود دارد و تاکنون ۳۰ طرح پژوهشی برون دانشگاهی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر افزایش ۶ رشته گرایش کارشناسی، ۱۶ رشته گرایش کارشناسی ارشد و ۱۴ رشته گرایش دکترا را داشتیم، گفت: در نظام رتبه‌بندی گرین متریک از رتبه ۷۴۰ در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۵۳۹ در سال ۱۴۰۲ دست یافتیم و در کشور رتبه ۱۲ و در رتبه‌بندی تایمز رتبه یک‌هزار و ۲۰۰ قرار گرفتیم.

وی از انعقاد ۴۰ تفاهم‌نامه همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ در دانشگاه مازندران مطرح کرد و گفت: بیش از سه هزار مقاله در نشریات بین‌المللی در حوزه پژوهشی انتشار یافت.

علی‌نژاد با اعلام بر اینکه ۱۵ اختراع عضو هیأت علمی از سال ۱۴۰۰ تاکنون ثبت شد، تصریح کرد: در اجرای طرح پژوهشی برون دانشگاهی موفق به ۹۰ طرح از سال ۱۴۰۰ با ۱۲.۷ میلیارد تومان ایجاد کنیم.

این مسئول ادامه داد: در اجرای پروژه‌های عمرانی دانشگاهی آغاز احداث خوابگاه‌های متأهلین دستور کار گرفته و ساخت رستوران‌ها از ظرفیت دو هزار و ۹۰۰ نفر به سه هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به وام دانشجویی از ارتقای ۸.۳ میلیارد به ۱۴.۵ میلیارد تومان خبر داد و مطرح کرد: ۵۷ شرکت فناور تحت مرکز رشد دانشگاه به بلوغ رسیدند و ۹ محصول تجاری شده را در مرکز رشد داریم.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: ۹۰ میلیارد تومان بودجه به این دانشگاه از محل سفر ریاست جمهوری اختصاص یافت و دانشکده علوم و فن‌آوری‌های راهبردی را ایجاد و با وزارت اقتصاد تفاهم نامه پنج میلیارد تومانی را امضا کردیم.

کد خبر 726737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.