نمایشگاهی به ظرافت دستان هنرآفرین بانوان

همواره بانوان نقشی بی‌بدیل در فرهنگ و هنر این کشور داشته‌اند و بر همین اساس دیدن آثاری که خط به خط آن با ظرافت‌های زنانه تلفیق شده است، حس و حالی متفاوت از هر لحظه دارد چرا که دیدن این آثار حس غرور آفرینی را در دل تک تک بانوان این سرزمین حاکم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همواره بانوان نقشی بی‌بدیل در فرهنگ و هنر این کشور داشته‌اند و بر همین اساس دیدن آثاری که خط به خط آن با ظرافت‌های زنانه تلفیق شده است، حس و حالی متفاوت از هر لحظه دارد چرا که دیدن این آثار حس غرور آفرینی را در دل تک تک بانوان این سرزمین حاکم می‌کند و نمایشگاه آثار بانوان فرصتی مناسب برای تجربه این حس و حال است.

دیدن آثار زیبا هنرمندان نصف جهانی روح و جان آدمی را طراوت می‌بخشد و انسان را در داستان خود غرق می‌کرد اما آثاری که در این نمایشگاه حاضر است، مرا در اشاره‌ای حقیقی خود فرو می‌برد، برای مثال نقاشی که جان و تن آدمی را به نمایش گذاشته بود و قلب در آن جولان می‌داد و حقیقتی راستین را بیان می‌کرد، یا نقاشی‌ای که آرامش فرزند در دل مادر به خوبی نشان داده بود.

خط و خوشنویسی خاص متن‌های زیبا بر دیوار نمایشگاه سعدی منظره‌ای جدید را گردهم هم آورد بود و نمایانگر قدرت قلم بانوان‌مان بود، کسانی که به قول معروف از هر انگشت‌شان یک هنر می‌بارد.

نمایشگاهی به ظرافت دستان هنرآفرین بانوان

بیتا گیاه‌چین که از راهنمایان حاضر در این نمایشگاه است و با بیان اینکه نمایشگاه زنان هنرمند اصفهان از چهاردهم دی ماه آغاز و تا بیستم بهمن ادامه دارد، اظهار کرد: عنوان نمایشگاه زنان هنرمند اصفهان است که به مناسبت روز زن و ولادت حضرت زهرا (س) افتتاح شد و در آن بانوان هنرمند دعوت، تجلیل و آثار آن‌ها را به نمایش گذاشته شد.

وی با اشاره به اینکه آثار ۶۶ هنرمند زن در این نمایشگاه حضور دارد، ادامه داد: این آثار در قالب خوشنویسی، نگارگری، تذهیب و نقاشی و مجموعه کتابت و نگارگری است‌.

راهنمای نمایشگاه زنان هنرمند اصفهان تصریح کرد: یکی از پیشکسوتان ما زینت‌السادات امامی استاد نگارگری است که کار سوخت چرم نیز انجام می‌داده است.

وی با اشاره به زندگینامه زینت‌السادات امامی افزود: او متولد ۱۳۱۳ است که نگارگری را به سبک صفوی و گل و مرغ را به سبک قاجار در محضر پدر خود یاد گرفت، همچنین تذهیب و تشعیر به سبک صفوی را از مرحوم حسین خطایی و سوخت چرم را از استاد آقا تقی کلباسی که هر دو از شاگردان پدرش بودند فرا گرفت.

نمایشگاهی به ظرافت دستان هنرآفرین بانوان

گیاه‌چین گفت: شروع نمایشگاه از گالری نقطه است که با کارهای سوخت چرم زینت‌السادات امامی آغاز می‌شود در ادامه گالری گلستان را داریم که کارهای تذهیب، تشعیر، نگارگری و گل و مرغ است و سومین آن با عنوان بوستان شامل نقاشی اساتیدی چون آمنه بدرالسما، ماه منیر مرتضی، سپیده حدت، شادی فتاحی و سایر زنان هنرمند است.

وی با بیان اینکه اینجا شش نمایشگاه به طور هم‌زمان فعال است، اظهار کرد: همچنین نمایشگاه تماشا با آثار خوشنویسی تکمیل شده، گالری هنرمند نیز مجموعه کارهای رزا شیروانی است که به صورت چاپ سنگی روی آن‌ها کار شده و گالری تجربه شامل نقاشی خط است.

راهنمای نمایشگاه زنان هنرمند اصفهان با اشاره به اینکه آثار اساتید هنرمند در کنار هنرجویان قرار دارد، ادامه داد: اولین بار است که در گالری سعدی شش گالری آن فعال است و کارها به صورت هم‌زمان به نمایش گذاشته می‌شوند.

نمایشگاهی به ظرافت دستان هنرآفرین بانوان

کد خبر 726735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.