بهره‌وری کشاورزی در قم ارتقا یابد

استاندار قم با اشاره به اهمیت توجه به دانش در بخش کشاورزی گفت: کشاورزان استان باید برای بهره‌وری بیشتر، از علم متخصصان این حوزه استفاده کنند و آنان را مشاور خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، سید محمد آقامیری در مراسم افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی در این استان، افزود: ورود علوم دانش‌بنیانی به کشاورزی هزینه‌ها را کاهش داده و در نتیجه افزایش سود کشاورز را به‌دنبال دارد.

وی گفت: امروز باید در حوزه کشاورزی اتفاقاتی را رقم بزنیم که صرفه اقتصادی را برای افراد بالا ببرد، یکی از آن موضوعات بحث افزایش بهره‌وری در واحد سطح است.

استاندار قم عنوان کرد: بهره‌وری در واحد سطح زمانی صورت می‌گیرد که علم و فنون دانش‌بنیانی و نوین وارد کشاورزی شود.

آقامیری ادامه داد: یکی از راهکارهای ایجاد جذابیت این است که کشاورزی را اقتصادی کنیم تا نظر جوانان را برای ورود به این حوزه جلب کنیم.

وی عنوان کرد: ما در بهره‌وری کشاورزی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و باید تلاش کنیم با ورود علم به این حوزه و استفاده از روش‌های نوین به وضعیت مطلوب برسیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه کشاورزی یک شغل مقدس و استراتژیک است، گفت: در بحث تولیدات کشاورزی برخی محصولاتی داریم که باید به خودکفایی آن‌ها برسیم و به‌دنبال استقلال محوری باشیم، برای مثال در بحث تولید گندم به‌دنبال مقرون به صرفه بودن آن نیستیم و وظیفه داریم این محصول حیاتی را در کشور تولید کنیم.

آقامیری در پایان خاطرنشان کرد: امروز تنها خودکفایی نباید در دستور کار قرار گیرد باید به خوداتکایی برسیم چون این رویکرد نظام انقلاب اسلامی است.

کد خبر 726731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.