تبدیل ۶۰ درصد شبکه سیمی شهرستان  گلپایگان به کابل خودنگهدار

مدیر اداره برق شهرستان گلپایگان از تبدیل ۶۰ درصد شبکه سیمی شهرستان به کابل خودنگهدار خبر داد و گفت: شبکه برق رسانی شهرستان گلپایگان ۱۷۰۰ کیلومتر است.

محسن قلمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سال جاری ۱۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف به منظور برق رسانی به مشترکین جدید با ۶۱ میلیارد ریال، تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار به طول ۳.۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷.۸ میلیارد ریال، و بهینه سازی و جابجایی شبکه برق خیابان اصلی روستای اسفرنجان به طول یک کیلومتر با اعتبار ۴.۱ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار عمرانی امور برق شهرستان در سال جاری ۱۷۰ میلیارد ریال بوده است، افزود: اعتبار تعمیرات خط سرد برق شهرستان ۲۵۰ میلیون تومان، و اعتبار تعمیرات خط گرم ۱۴ میلیارد ریال بوده که به منظور افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه اجرا شده است.

مدیر امور برق شهرستان گلپایگان از جابجایی تأسیسات در ۱۰ نقطه شهرستان از جمله مسیرهای بلوار مادر، میدان لاله گوگد، پارک آبی گلشهر و روستای اسفرنجان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در سال جاری از ۳۶۹۹ مورد ثبت رکورد خاموشی معابر در شهرستان ۳۲۶۹ مورد آن رفع شده است.

قلمی ادامه داد: در شهرستان ۲۵ هزار لامپ در سطح شهرستان وجود دارد که در سال جاری تعداد ۳۵۰۰ لامپ به لامپ ال ای دی تبدیل شده است.

وی از اجرای عملیات کنترل پذیری و رؤیت پذیری در شهرستان به منظور رفع نقص فنی و کاهش سرقت کابل‌ها در شهرستان خبر داد و افزود: در سال‌های اخیر با اجرای طرح کنترل پذیری و رؤیت پذیری، و تبدیل شبکه سیم به کابل خودنگهدار و نصب قفل سرقت کابل‌ها کاهش یافته است.

مدیر امور برق شهرستان گلپایگان با بیان اینکه شبکه برق رسانی شهرستان گلپایگان (فشار ضعیف و متوسط) بیش از ۱۷۰۰ کیلومتر است که در سال جاری از ۷۲۰ کیلومتر شبکه بازدید انجام شده است، افزود: طی این بازدید معایب شبکه‌های برق شناسایی و رفع شده است.

قلمی افزود: ۶۰ درصد شبکه سیمی شهرستان به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه عملیات کابل کشی و بارگذاری شبکه ۲۰ کیلوولت زمینی در خیابان امام خمینی شهر گلپایگان به صورت کامل انجام شده است و اکنون شبکه هوایی نداریم، افزود: همچنین شبکه فشار ضعیف کابل کشی زمینی این خیابان نیز ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

رئیس اداره برق شهرستان گلپایگان با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان ۵۸ هزار و ۵۸۹ مشترک برق داریم، افزود: از این تعداد مشترکان، هزار مشترک در سال جاری اضافه شده است.

قلمی ادامه داد: در راستای درآمدزایی، در سال جاری برای احداث ۱۰۰ مورد پنل خورشیدی خانگی قرار داد منعقد شده است.



کد خبر 726718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.