ایجاد انعطاف‌پذیری در شبکه انرژی رم

اپراتور سیستم توزیع انرژی رم ایتالیا به‌منظور ایجاد انعطاف‌پذیری در شبکه انرژی شهر، یک معماری بازار انعطاف‌پذیر محلی طراحی کرده است که با بهره‌گیری از دانش حوزه انرژی و فناوری اختصاصی زیمنس تقویت خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، زیمنس و اپراتور سیستم توزیع انرژی رم از همکاری در پروژه ایجاد انعطاف‌پذیری در شبکه انرژی شهر خبر داده و اعلام کردند طی این همکاری قابلیت مدیریت تراکم و نوسانات ولتاژ را در شبکه‌های برق تحت فشار رم آزمایش می‌کند.

رشد تقاضای انرژی در رم

تخمین زده می‌شود طی ۱۰ سال آینده اوج تقاضای برق در شبکه برق رم از ۲۲۰۰ به ۳۳۰۰ مگاوات افزایش پیدا کند. برای مدیریت این رشد تقاضای انرژی و جلوگیری از بحرانی شدن شرایط شبکه مانند خاموشی یا نقض ولتاژ، اپراتور سیستم توزیع انرژی رم اعلام کرد که قصد دارد ظرفیت شبکه خود را به سرعت افزایش دهد و تحول دیجیتال شرکت را برای شکل دادن به سطح بعدی مدیریت شبکه تسریع بخشد. این اپراتور به‌عنوان انتقال‌دهنده انرژی در ایتالیا، یک معماری بازار انعطاف‌پذیر محلی طراحی کرده است که با دانش حوزه انرژی و فناوری اختصاصی زیمنس تقویت خواهد شد و به‌طور مشترک فناوری‌های جدید و نرم‌افزار شبکه‌ای را با ترکیب IT و OT توسعه داده است.

ایجاد انعطاف‌پذیری در شبکه انرژی رم

تسریع گذار انرژی

پروژه جدید رم هدایت‌کننده نوآوری در ایتالیا و اروپا است و در آن از انعطاف‌پذیری برای هوشمندتر، انعطاف‌پذیرتر و مقاوم‌تر کردن شبکه استفاده می‌شود. این امر به‌معنای بهره‌گیری از نرم‌افزار برای پیش‌بینی ازدحام و مسائل شبکه به‌موقع برای اجرای اقدامات پایدار و مقرون‌به‌صرفه است که امکان پایدار و واکنش‌پذیر نگه داشتن شبکه را برای همه شهروندان رم فراهم می‌کند.

همکاری با زیمنس برای موفقیت‌آمیز کردن این پروژه به‌منظور ایجاد طرحی نه تنها برای ایتالیا بلکه در سایر نقاط اروپا بسیار مهم است. نرم‌افزار شبکه زیمنس (واحد تجاری زیرساخت هوشمند زیمنس)، اپراتورهای شبکه را قادر می‌سازد تا انتقال انرژی را به روشی پایدار و سودآور تسریع و ایمن کنند.

محصولات نرم‌افزاری بخشی از مجموعه زیمنس بسیار قابل استفاده، باز، انعطاف‌پذیر و به‌عنوان یک سرویس در دسترس هستند و بالاترین استانداردهای امنیت سایبری را ارائه می‌دهند، این امر به شرکت‌های برق کمک می‌کنند تا تحول دیجیتال خود آسان‌تر، سریع‌تر و در مقیاس بالاتر تحقق بخشند.

ایجاد انعطاف‌پذیری در شبکه انرژی رم

ایجاد انعطاف‌پذیری در شبکه انرژی

اپراتور سیستم توزیع انرژی رم در پروژه جدید به سمت مدیریت شبکه در سطح بعدی بر اساس یک دوقلو دیجیتال سوق داده می‌شود که امکان مقابله موفقیت‌آمیز با پیچیدگی‌های رو به رشد شبکه را برای شرکت‌های برق فراهم می‌آورد تا ظرفیت شبکه مورد نیاز را افزایش دهند و حرکت به سمت صفر خالص را تسریع کنند.

پروژه تغییر شکل دادن روش‌های عملیاتی برای اجرای انعطاف‌پذیری شبکه انرژی رم به لطف معماری باز و مدولار خود، مقیاس‌پذیر و قابل تکرار توسط همه بخش‌های انرژی فعال در ایتالیا است. همه ذی‌نفعان می‌توانند با دارایی‌های تولید و مصرف خود در بازار جدید انعطاف‌پذیری محلی با تعدیل بارهای خود در شبکه‌های MV و LV مشارکت کنند.

در این راستا کنسرسیومی متشکل از ۱۲ شریک از بلژیک، آلمان، یونان و ایتالیا، پلت‌فرم‌های مدیریتی پیشرفته‌ای را برای باز کردن انعطاف‌پذیری شبکه و ایجاد بازاری باز و بدون تبعیض ایجاد کردند که کاربران، تجمیع‌کنندگان و اپراتورها را به هم مرتبط می‌کند. پلت‌فرم بهره‌برداری از شبکه‌های توزیع ایتالیا که در آگوست ۲۰۲۳ تکمیل شد، یک پروژه اروپایی چهار ساله با بودجه افق ۲۰۲۰ اروپا با هدف تعریف رویکردهای جدید برای افزایش مشاهده‌پذیری منابع انرژی تجدیدپذیر و بارهای قابل پیش بینی کمتر در حالی بود که از انعطاف‌پذیری آنها بهره ببرد.

ایجاد انعطاف‌پذیری در شبکه انرژی رم

کد خبر 726697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.