بافت‌ فرسوده اصفهان با بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز جانی دوباره می‌گیرد

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بعضی بافت‌های فرسوده این کلان‌شهر حیات جریان ندارد، از این‌رو برای بافت‌های فرسوده و تاریخی بسته‌های تشویقی را در نظر گرفتیم تا این بافت‌ها جانی دوباره بگیرد و زندگی مجدد را به این نقاط بازگردانیم.

رسول میرباقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هرکجا که دولت و ارکان حکومت از جمله مدیریت شهری بتواند مردم را به عرصه‌های مختلف وارد کند، موفقیت قطعی است، اظهار کرد: یکی از مهمترین عرصه‌ها، عرصه ساخت‌وساز و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری است.

وی افزود: شهرداری اصفهان با توجه به عزم جدی خود بر بازسازی ساختمان‌های فرسوده شهر، بسته تشویقی مقرون به‌صرفه‌ای را در نظر گرفت تا جذابیتی را برای ساکنان و علاقه‌مندان فعالیت در بافت فرسوده ایجاد کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم با اجرای این بسته‌های تشویقی شاهد افزایش آمار صدور پروانه ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده شهر باشیم، تا این بافت‌ها جانی دوباره بگیرد و حیات را به بافت فرسوده و ناکارآمد شهری بازگردانیم.

میرباقری گفت: در بعضی بافت‌های فرسوده شهر به‌ویژه بافت‌های فرسوده و تاریخی شاهد هستیم که حیات در این نقاط جریان ندارد؛ تا زمانی که ساکنان بافت فرسوده از محله خود احساس رضایت و آرامش نداشته باشند، نمی‌توان شاهد رشد آن بود، از این‌رو سعی کردیم تا برای بافت‌های فرسوده و بافت‌های تاریخی بسته‌های تشویقی را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در نظر داریم با مشارکت شهروندان، شاهد اصلاح بافت‌های فرسوده و رشد این بافت‌ها باشیم، ادامه داد: رونق در ساخت‌وساز بافت فرسوده موجب می‌شود معابر این نقاط اصلاح شود و ساکنان خدمات کامل‌تری را دریافت کنند، همچنین ایمنی ساختمان‌ها و کیفیت زندگی در نقاط بافت فرسوده افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 726660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.