صعود بی‌دردسر ذوبی‌ها با شکست شاگردان مهدوی‌کیا

تیم فوتبال ذوب‌آهن در چارچوب مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی ایران رو در روی کیا تهران قرار گرفت که در پایان با نتیجه سه بر صفر این تیم را شکست داد و راهی مرحله بعدی جام حذفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، امروز _ پنجشنبه، نوزدهم بهمن_ از ساعت ۱۵ تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و کیا تهران در ورزشگاه فولادشهر شهر اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان شاگردان محمد ربیعی با سه‌گل آکادمی کیای تهران را بدرقه کردند و مجوز صعود به مرحله بعدی جام‌حذفی را بدست آوردند.

مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و کیا تهران

ورزشگاه: فولادشهر

ترکیب اولیه ذوب‌آهن: پارسا جعفری، امیرحسین رنگرز جدی، سید محمد قریشی، محمد جواد محمدی، دانیال ایری، پوریا آریاکیا، محمدعرفان معصومی، علی مصلح، محسن آذرباد، مهرداد رضایی و محمدحسین اسلامی

سرمربی: محمد ربیعی

ترکیب اولیه کیا تهران: عماد احمدی‌آرام، عارف مؤمن فیوج، هانی بقاع، سبحان کمالوند، ستار رجائی‌نژاد، سید پوریا تیموری، رضا میرزاییان، سینا قاسمی، عماد کلهر، سینا ایلامی و امیرحسین ریوندی

سرمربی: محمدهادی مهدوی‌کیا

گل‌ها:

سید محمد قریشی (دقیقه ۳۶، پنالتی)، امید لطیفی (دقیقه ۸۴)، احمد شریعت‌زاده (دقیقه ۸۷) برای ذوب‌آهن

اخطار:

سیدمحمد قریشی و مهرداد رضایی (دقیقه ۱۶)، پوریا آریاکیا (دقیقه ۶۷)، محمدحسین اسلامی (دقیقه ۶۹)، احمد شریعت‌زاده (دقیقه ۱+۹۰) از ذوب‌آهن

داور: مهدی انصارنژاد

شرح بازی:

ذوب‌آهن از ابتدا فشار زیادی روی دروازه شاگردان مهدوی‌کیا ایجاد کرد، اما شاگردان مهدوی‌کیا در ضدحملات و ضربات ایستگاهی توانستند تا حدودی فشار را کنترل کنند.

دقایق پایانی نیمه اول خطای هانی بقاع به روی محمد جواد محمدی منجر به پنالتی برای تیم ذوب‌آهن شد که قریشی پشت توپ ایستاد و ضربه پنالتی را به سود تیمش وارد دروازه کیای تهران کرد. پس از پیش افتادن ذوبی‌ها کفه ترازو به‌نفع گاندوها سنگینی عجیبی پیدا کرد ولی حملات ذوبی‌ها را به جایی نبرد تا نیمه نخست با تک گل قریشی به‌پایان برسد.

در نیمه دوم شاگردان ربیعی فشار را در زمین حریف بیشتر کردند و در دقایق پایانی با تقویت خط حمله و ضدحمله‌های پی در پی دو گل دیگر به ثمر رساندند و درنهایت پیروز این دیدار یک‌طرفه بودند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۳۶- ذوب‌آهن) - با خطای هانی بقاع روی بازیکن ذوب‌آهن، داور خطای پنالتی به سود این تیم گرفت و سید محمد قریشی پشت توپ ایستاد و ضربه پنالتی را به گل تبدیل کرد.

۲-۰ (دقیقه ۸۴- ذوب‌آهن) - حمله تیم ذوب‌آهن و پاس زیبای کمال کامیابی‌نیا و جاماندن دفاع کیای تهران توپ را به امید لطیفی رساند تا وی با یک ضربه سر حساب‌شده دروازه کیای تهران را باز کند.

۳-۰ (دقیقه ۸۷- ذوب‌آهن) - حمله تیم ذوب‌آهن در محوطه جریمه کیای تهران و ضربه خوب احمد شریعت‌زاده منجر به گل سوم برای ذوبی‌ها شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- خطایی که روی بازیکن ذوب‌آهن انجام شد منجر به ضربه ایستگاهی برای این تیم شد و حمله‌ای که با دفاع خوب کیای تهران مهار شد و راه به جایی نبرد.

دقیقه ۷- ضربه سنگین مومن با اختلاف از بالای دروازه پارسا جعفری به‌صورت خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه ۱۰- پاس امیرحسین جدی به قریشی شوت سنگین روی دروازه احمدی آرام را به همراه داشت که از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۲- شوت محکم سبحان کمالوند با اختلاف کم از کنار دروازه جعفری به بیرون رفت.

دقیقه ۱۴- خطا روی رجائی‌نژاد ضربه ایستگاهی برای کیای تهران به همراه داشت که بازیکنان این تیم موفق به استفاده از این فرصت نشدند.

دقیقه ۱۸- ضربه ایستگاهی سنگین عارف مومن دفع جعفری و کرنر را به همراه داشت.

دقیقه ۲۴- ضدحمله خطرناک کیای تهران با دفع دانیال ایری کار به جایی نبرد.

دقیقه ۲۹- حمله سنگین بازیکنان ذوب‌آهن و اشتباه احمدی آرام با دفع دفاع کیای تهران همراه شدو توپ را به خارج از زمین فرستاد.

دقیقه ۳۱- شوت آرام مهاجم کیای تهران در محوطه جریمه ذوب آهن خطری را ایجاد نکرد و به آرامی در آغوش پارسا جعفری قرار گرفت.

دقیقه ۳۴- شوت کات‌بک بازیکن ذوب‌آهن از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندکی از کنار دروازه کیای تهران به بیرون رفت.

دقیقه ۳۵- خطای هانی بقاع به روی بازیکن ذوب‌آهن منجر به اعلام پنالتی به سود بازیکنان ذوب شد.

دقیقه ۴۵- سانتر امیرحسین جدی در محوطه جریمه کیا که با دفع هوشمندانه احمدی‌آرام همراه شد.

دقیقه (۲+۴۵) - ضربه ایستگاهی زیبا و ضربه سر سنگین مهاجم تیم تهرانی دروازه جعفری به‌صورت جدی تهدید کرد ولی پس از خروج توپ از زمین مشخص شد داور در این صحنه اعلام آفساید کرده است.

دقیقه ۴۹- شوت محکم بازیکن ذوب‌آهن توسط دروازه‌بان کیای تهران به زیبایی دفع شد.

دقیقه ۵۷- شوت سنگین بازیکنان ذوب‌آهن دروازه کیای تهران را به خطر انداخت ولی راهی خارج از زمین شد.

دقیقه ۶۰- شوت محکم بازیکنان ذوب‌آهن از کنار دروازه احمدی‌آرام به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳- دو ضدحمله پیاپی ذوب‌آهن بدون نتیجه ماند.

دقیقه ۶۶- ضدحمله تیم کیای تهران با خروج پارسا جعفری دفع شد.

دقیقه ۷۸- خطا روی رضا میرزاییان منجر به ضربه ایستگاهی برای تیم کیای تهران شد که با دفاع خوب ذوب‌آهن نتیجه‌ای برای تیم تهرانی نداشت.

دقیقه ۸۰- ضد حمله تیم ذوب‌آهن و خروج بد احمدی آرام با واکنش دفاع این تیم مهار شد.

دقیقه ۸۶- ضربه سر بازیکن کیای تهران از پشت دفاع از کنار دروازه جعفری به بیرون رفت.‌

دقیقه (۵+۹۰) - ضدحمله بازیکنان کیای تهران با دفاع ذوب‌آهن همراه شد و راه به جایی نبرد.

اتفاق ویژه: بعد از به‌ثمر رسیدن گل اول ذوب‌آهن شاگردان محمد ربیعی شادی خود را همراه با پیراهن نادر محمدی در ورزشگاه فولادشهر انجام دادند و به نوعی به هم‌تیمی خود را که به تازگی دچار مصدومیت شده است در این پیروزی شریک کردند.

کد خبر 726646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.