لزوم طی روال قانونی برای طرح برکناری شهردار اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه روال قانونی طرح برکناری شهردار اهواز باید طی شود، گفت: در صورت بازگشت مجدد این طرح باید مستندات و استعلام‌های قانونی از طریق وزارت کشور و سازمان بازرسی ارائه شود، در غیر این صورت مجدد در جلسات با این دستور کار شرکت نخواهیم کرد.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: شورای تأمین اهواز با توجه به نزدیک بودن به انتخابات و کنگره شهدای خوزستان، نزدیک شدن به عید نوروز و مشکلاتی که در شهر ایجاد شده بود به طرح برکناری شهرداری اهواز ورود کرد و آن را از دستورکار شورای اسلامی شهر اهواز خارج کرد و تا زمانی که موافقان طرح برکناری مستندات قانونی را ارائه ندهند طرح مجدد در دستورکار قرار نگیرد.

وی افزود: سه مسئله مدرک تحصیلی، سوابق و سکونت خانواده مواردی هستند که برای برکناری شهردار اهواز مطرح شده است، مجرای قانونی رسیدگی به این موارد وزارت کشور و سازمان بازرسی بوده و باید استعلام‌های لازم از این دو ارگان گرفته شود تا بر اساس قانون جلسه تشکیل و همه‌ی اعضا در جلسه شرکت کنند اما تا زمانی که روال قانونی طی نشود در صور بازگشت مجدد طرح، همچنان در جلسات حاضر نمی‌شویم.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اینکه شورای تأمین شرطی برای خارج کردن طرح از دستورکار ارائه نداد، گفت: در دوره گذشته شورای اسلامی شهر اهواز با استعلام از سازمان بازرسی شهردار وقت اهواز از کار خود برکنار شد این کار برای شهردار فعلی نیز باید انجام شود تا روال قانونی طی شود.

محمودی با اشاره به اینکه مصوبه امروز بر خلاف مصوبه شورای تأمین بود و از امضای صورت جلسه خودداری کردم، افزود: شورای اسلامی شهر اهواز اختیار دارد و می‌تواند مجدد طرح را در دستور کار قرار دهد، اما مصوبه شورای تأمین تنها مربوط به از دستورکار خارج شدن طرح برکناری شهردار اهواز بود.

کد خبر 726615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    جان خودت تو دیگه هیچی نگو گند زدی به شورا خودتونو منخل میکنن
  • شهرو IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    چرا نظرات دیده نمیشن
  • IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    مثل روز روشنه که باج دهی مسئولین شهرداری به خوبی انجام میشه باعث تاسفه
  • فیصل IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    درود بر شما اقای محمودی خدا قوت همیشه با حق باش درود بر امینی شهردار اهواز
  • اهوازی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    دست بردارید و بزارید کارشو بکنه. ممکنه بعد از برکناریش دچار بحران بشید.
  • جاسم IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    یه دست و هماهنگ نیستید بزرگترین عیب شوراز شهر ،وقتی شوراس شهر با هم نباشد این مشکل پیش می اید
  • daria IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    0 0
    ان شالله ک بر کنار نمیشه اقای امینی عزیز من یک خوزستانی هستم ولی واقعا ادم مسولی هستند چرا کمر بستن ایشون رو بر کنار کنند