رشد ۷۵ درصدی ترافیک مرسولات صادره پستی بوشهر

مدیرکل پست استان بوشهر گفت: ۶ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۷۷۷ مرسوله پستی از ابتدای امسال تاکنون جابجا کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، جهانشیر بارگاهی اظهار کرد: ۶ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۷۷۷ مرسوله پستی از ابتدای امسال تاکنون جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این میزان سه میلیون و ۴۸۸ هزار و ۸۴۴ مرسوله از استان بوشهر به سایر استان‌های کشور صادر شده است.

مدیرکل پست استان بوشهر ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۸۹ هزار و ۷۲ درخواست احراز نشانی الکترونیک توسط پست استان بوشهر تأیید شده که کاهش مراجعات فیزیکی شهروندان به دستگاه‌های اجرایی را در پی داشته است.

بارگاهی تصریح کرد: بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، خدمات مخصوصی دارند که برای ارائه آن‌ها نیاز به نشانی پستی مشتریان است به همین دلیل دانستن آدرس صحیح افراد برای خدمت رسانی کامل این سازمان‌ها از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی ادامه داد: با درخواست این شرکت‌ها و سازمان‌ها برای احراز نشانی پستی مشتریان حقیقی و حقوقی، شرکت پست برای این منظور سامانه‌ای اختصاص داده تا این مراکز بتوانند از طریق آن اقدام به تائید نشانی سکونت افراد کنند و به وسیله آن، نشانی پستی افراد تائید و احراز می‌شود.

مدیرکل پست استان بوشهر با اشاره به استفاده بعضی ادارات و شرکت‌هایی از این سرویس، عنوان کرد: بانک‌ها یا مؤسسه‌های اعتباری برای اطمینان از درستی نشانی فردی که متقاضی دریافت دسته چک یا تسهیلات اعتباری است.

بارگاهی افزود: وزارت آموزش و پرورش برای تائید محل اقامت دانش‌آموزان به منظور ثبت‌نام در مدارس محدوده محل زندگی خود، پلیس راهور برای تائید آدرس مالک برای صدور پلاک خودرو و بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر با فرآیندهای مشابه می‌توانند از این خدمت استفاده کنند.

وی ادامه داد: احراز مکان الکترونیک مشتری در بازه زمانی ۴۸ ساعت کاری، با مراجعه به آدرس متقاضی و با تطابق مدارک هویتی شخص و در نهایت ثبت کد شناسه (رمز) پیامک شده برای مشتری در اپلیکیشن همراه نامه‌رسان به صورت برخط تأیید یا رد می‌شود.

مدیرکل پست استان بوشهر گفت: سرویس احراز نشانی ارائه خدمتی در راستای احراز شدن یا نشدن اقامت اشخاص حقیقی یا حقوقی بر اساس مکان اعلام شده متقاضی است که همه فرآیندهای آن الکترونیکی انجام می‌شود و مستند فیزیکی ارائه و یا گرفته نمی‌شود و کافی است، موزع برای احراز اقامت افراد به مکان اعلام‌شده، مراجعه کند.

بارگاهی افزود: میزان رضایت‌مندی هم استانی‌ها از خدمات پستی با توجه به تعداد مرسولات ۹۰ درصد برآورد می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 726607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.