تلاش برای ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن در خوزستان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه‌ و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون فرایند ساخت ۱۲ هزار واحد آغاز شده و با تامین زمین تلاش می‌شود فرایند ساخت مسکن با جهشی بیش از ۱۰۰ درصد به ۳۰ هزار واحد برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، میثم آذرسا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سیاست‌گذاری کلاس در تولید، راهبری و پایش حوزه مسکن و ساختمان در شرح وظایف معاونت مسکن و ساختمان قرار دارد علاوه بر آن با توجه به اهمیت مسکن ملی در فضای عمومی این امر نیز به راه و شهرسازی نسبت داده می‌شود علاوه بر آن در پایش ضوابط، ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن و طراحی و اجرای ساختمان‌های کشور تا سیاست گذاری کلان نقش دارد.

وی افزود: در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی در حال اجرا است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان ادامه داد: در حال حاضر دولت در حال تأمین زمین است و بر اساس تسهیلات بانکی به متقاضیان سیاست‌گذاری و راهبری را انجام می‌دهد تا فرایند ساخت اجرا شود.

آذرسا توضیح داد: در حوزه مسکن ملی استان خوزستان ساخت ۲۸۲ هزار واحد مسکن را متعهد شده است که در الگوهای متعدد مانند مسکن نیروهای مسلح، شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، دیعه‌ی مسکن، بخشی برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۹۰ تا ۱۰۰ هزار واحد نیز در تعهد اداره کل راه و شهر سازی است با تلاش‌های انجام شده تاکنون فرایند ساخت ۱۲ هزار واحد آغاز شده است با این حال برای افزایش تعداد ساخت نیازمند تأمین زمین هستیم که در شش ماه گذشته این اتفاق رخ داده و تلاش می‌کنیم فرایند ساخت مسکن با جهشی بیش از ۱۰۰ درصد به ۳۰ هزار واحد برسد.

وی با اشاره به اینکه تا زمین تأمین نشوند، نمی‌توان تعهدی روی آن ایجاد کرد، گفت: نهایی نشدن تأمین زمین و ایجاد تعهد روی آن سبب ایجاد چالش و طولانی شدن فرایند ساخت می‌شود به همین دلیل به گونه‌ای حرکت می‌کنیم که کمترین چالش برای تولید مسکن ایجاد شود.

معاون مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: براساس قانون جوانی جمعیت متعهد هستیم برای خانواده‌های دارای سه فرزند از یک تاریخ خاص و خانواده‌های داری چهار فرزند زیر ۲۰ سال زمین تأمین کنیم، اما در این حوزه استان خوزستان کارکرد کمتری داشته با این حال در زمینه ساخت مسکن رتبه ۵ کشور به‌طورکلی در نهضت ملی در کشور رتبه ۱۳ هستیم.

کد خبر 726602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.